J Jocke Best skrev:
Gått upp 575000 bara sedan april,
Milligram? Häng inte läpp för det. Bara ett drygt halvkilo. Det blir du av med innan badsäsongen startar på allvar! 😂🙃❤️

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Kul att vi delar intresse för pengar. Som du vet gifte jag mig rikt. Gått upp 575000 bara sedan april, dock inte med Plejd. K*ken klämd i kassaskåpet. Synd för dig att du är för gammal för att känna på den biten, men hoppet är inte över, ens för dig ❤️
Haha, jag är inte för gammal för något. Om du är gift så äger du bara hälften.
Jag har investerat klokt efter skilsmässan och äger 100% av mina investeringar. 😊

Har behållt ca 450 Plejd aktier som jag fått gratis pga kursuppgången. 😊 Om de så skulle bli värdelösa så har jag inte förlorat något alls. 😊

Men aktiekursen är inte poängen. Poängen är att du och de andra domedagsprofeterna var och är helt fel ute. 😂😂

Plejd är här för att stanna. 😊

• Haha
Sittställning
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Om du är gift så äger du bara hälften.
Nu börjar du visst yra igen. 😉

• Gilla
djac
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Nu börjar du visst yra igen. 😉
Eller så är det du. Default så äger man hälften när man är gift. Du går väl läsa på.

Jag har gått igenom det där, och det lär inte hända igen. Nu äger jag 100% av det mesta. 😊

P
Man (och kvinna) äger häften var när de skiljer sig.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Eller så är det du. Default så äger man hälften när man är gift. Du går väl läsa på.
Ja det behöver du helt klart göra. Jag kan rekommendera äktenskapsbalken. Du kan få ett smakprov.

https://lagen.nu/1987:230#K1P3S1

Screenshot_2026-06-05-22-43-35-444.jpg

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Precis, och de flesta människor skiljer sig. Jag har gått igenom det, och sedan ca 10 år tillbaka äger jag ungefär 100% av mina investeringar. Det är en skön känsla.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det behöver du helt klart göra. Jag kan rekommendera äktenskapsbalken. Du kan få ett smakprov.

[länk]

[bild]
Vi som har gått igenom det vet hur det fungerar i praktiken.

Jag tillhör de som aldrig behöver fundera över det mer. Jag har full kontroll över mina investeringar och äger dom till 100% sedan snart ett decennium tillbaka. Min sambo flyttade in i mitt hus och äger inget av det. Så jag kompenserar henne på andra sätt under kontrollerade former. Alla är nöjda och glada.

• Haha
Grod4n och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Nissens Nissens skrev:
Vi som har gått igenom det vet hur det fungerar i praktiken.
Vilket märkligt sätt att erkänna att du blev blåst av ditt ex.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 7 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
För det första pratar vi om vad vem äger i ett äktenskap. För det andra har i runda slängar en tredjedel av gifta par äktenskapsförord, vilket ofta gör ditt påstående tämligen felaktigt. För det tredje, vad har detta med Plejd att göra? 😳

• Gilla
djac
  • Laddar…
Nissens
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vilket märkligt sätt att erkänna att du blev blåst av ditt ex.
Jag blev absolut inte blåst. Var fick du det ifrån?
Jag visste exakt vad det innebar att vara gift, mitt ex och jag fick båda vad vi hade rätt till.

Men det är en befriande känsla att man själv får avkastningen i det man gör numera. Man behöver inte ens fundera på det.

Düsseldorff
Nissens Nissens skrev:
Var fick du det ifrån?
Deduktion.

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
de flesta människor skiljer sig.
Nej det är fel. I Sverige slutar ungefär hälften av äktenskapen med skilsmässa. Eftersom vissa individer skiljer sig mer än en gång och andra individer aldrig gifter sig, är det uppenbart att de flesta individer inte någonsin skiljer sig.

• Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det är fel. I Sverige slutar ungefär hälften av äktenskapen med skilsmässa. Eftersom vissa individer skiljer sig mer än en gång och andra individer aldrig gifter sig, är det uppenbart att de flesta individer inte någonsin skiljer sig.
Jösses, de flesta äktenskap slutar i skilsmässa.

Jag kommer definitivt aldrig någonsin att skilja mig igen.

Såå, jag hanterar mina investeringar till 100% själv, och får alltså alla avkastningar för egen del. Det är stor skillnad mot hur ni som är gifta har det.

Observera att jag har en sambo som är supernöjd med upplägget vi har. Hon är ekonomiskt tryggad ändå.

J
Nissens Nissens skrev:
Haha, jag är inte för gammal för något. Om du är gift så äger du bara hälften.
Jag har investerat klokt efter skilsmässan och äger 100% av mina investeringar. 😊

Har behållt ca 450 Plejd aktier som jag fått gratis pga kursuppgången. 😊 Om de så skulle bli värdelösa så har jag inte förlorat något alls. 😊

Men aktiekursen är inte poängen. Poängen är att du och de andra domedagsprofeterna var och är helt fel ute. 😂😂

Plejd är här för att stanna. 😊
Om det glädjer dig så äger jag inte ens hälften Det är ändå inte snyggt med mer än en Rolex åt gången. Domedag och domedag. Jag är glad att du har dina pengar. Det är en bra drivkraft. Att en produkt är bra för konsumenten bara för att den ger pengar till ägarna tror jag inte lika mycket på. Lite som Klarna. Dom liknar mer något som venhälsan sysslar med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.