Nissens
K karlmb skrev:
Nej, men du kommer att ångra dig.
Inser du själv hur uppenbart det är att du påstår något som du inte vet ett pillekvitt om? :rofl::crysmile:

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Nissens
H Hammarfall skrev:
Det kanske finns i tråden, men varför ska man välja Plejd när det finns trådlöst styrda LED-lampor som Tuya?

Mitt hus är gammalt och dassigt men ska bygga till ett uterum med 10 spottar som jag vill kunna styra om två grupper. Elektrikern föreslår självklart Plejd.
Det finns skäl till att elektrikern föreslår Plejd.
Bara det att koppla prylarna till wifi är ju galet i en fast installation…

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Det kanske finns i tråden, men varför ska man välja Plejd när det finns trådlöst styrda LED-lampor som Tuya?

Mitt hus är gammalt och dassigt men ska bygga till ett uterum med 10 spottar som jag vill kunna styra om två grupper. Elektrikern föreslår självklart Plejd.
En smaksak. Men en fast installation är ju snyggare, med riktiga lysknappar osv. Funktionsmässigt finns det som du märker en viss diskussion... ;)

• Gilla
Kristian Ask
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Det finns skäl till att elektrikern föreslår Plejd.
Bara det att koppla prylarna till wifi är ju galet i en fast installation…
Elektrikern kanske behöver kunna köpa julklappar till barnen? Vad är väl bättre då än att kränga skräp till pöbeln?
Wifi har du iofs rätt i att man kan undvika. Fast som vanligt tänker du snett. Detta eftersom du vill undvika det till en fast installation eftersom det är det enda WiFi duger till. Kan du inte försöka att ha rätt en enda gång innan årsskiftet?

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:

Det ska man inte.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
En smaksak. Men en fast installation är ju snyggare, med riktiga lysknappar osv. Funktionsmässigt finns det som du märker en viss diskussion... ;)
Tuya gör puckar.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Precis såhär blir det!
[länk]
Fantastisk film det där! Det är underbart att tre i rad är för komplext för en AI att lista ut de få slutpositioner spelet kan ha. :D

• Älska
David Wallin
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Elektrikern kanske behöver kunna köpa julklappar till barnen? Vad är väl bättre då än att kränga skräp till pöbeln?
Om det nu är elektrikern som tjänar mer på jobbet och inte plejd. Skulle jag installera ett system i huset och inte välja plejd hade jag nog gått knx-hållet snarare än shelly-hållet. Med så nytt hus som vi har är det inga problem att få det helt trådat.

H Hammarfall skrev:

Antagligen för att aktieägarna insett att de är kinesiska och tappat runt 70% av sitt värde i år.

K karlmb skrev:
Tuya gör puckar.
Jovars, men frågan gällde Plejd eller WiFi-lampor...

Och att tuya verkar kräva Internet. Kanske man får med sig nån motståndare som håller med om att tuya är sämre än både shelly och plejd om så är fallet

Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Och att tuya verkar kräva Internet. Kanske man får med sig nån motståndare som håller med om att tuya är sämre än både shelly och plejd om så är fallet
Tuya Zigbee kommer in i valfri gateway, även de som inte jobbar via molnet.

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Inte fullt så illa då i alla fall

Jovars, men frågan gällde Plejd eller WiFi-lampor...
Jaså? Tuya har mkt Zigbee lampor så det förstod jag inte.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.