3 289 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Plejd i gammal väggströmbrytare
Nej det kan ju inte röra sig om så värst mycket, kanske om det är någon megalampa (strålkastare i E27 format)D Dilato skrev:
Dock så kan man minska ljusföroreningar, det kan ju vara helt släckt på natten enligt min mening. Lägg till en rörelsesensor om det behövs.
En elektriker löser det där utan problem. Inget behov att byta mer än utseende egentligen men går snabbare för elektrikern att sätta dit en ny strömställare.
Dina strömställare är ju kanske inte senaste modet men ffa skitiga? Varför inte byta allting?
Plejd har en egen vriddimmer (RTR-01) passande bla Schneider exxakt och Elko plus som klickas ihop med pucken (ansluter med guldstift). Den är både billig och otroligt lättinstallerad och mycket trevligare än en återfjädrande knapp.
Om du bara vill ha en lampa att styra med mobilen, köp en deltaco wifi lampa för 100 kr. Kräver ingen separat hub och kan styras med rutiner/scheman eller med röst via Google om du så vill.
Plejd har en egen vriddimmer (RTR-01) passande bla Schneider exxakt och Elko plus som klickas ihop med pucken (ansluter med guldstift). Den är både billig och otroligt lättinstallerad och mycket trevligare än en återfjädrande knapp.
Om du bara vill ha en lampa att styra med mobilen, köp en deltaco wifi lampa för 100 kr. Kräver ingen separat hub och kan styras med rutiner/scheman eller med röst via Google om du så vill.
Skitiga brytare tvättar man med yes och stålull, då blir dom som nya.
Mina brytare är från byggåret 1965 och ser ut som nya efter lite kärlek och nya tapetskydd (sån där genomskinlig plastplatta som sitter runt strömbrytaren) bakom så blir det snyggt.
Mina brytare är från byggåret 1965 och ser ut som nya efter lite kärlek och nya tapetskydd (sån där genomskinlig plastplatta som sitter runt strömbrytaren) bakom så blir det snyggt.
Det här är guld, riktigt retro med tapetskydden 👌🙂D Dilato skrev:
En kopplingsdosa på väggen bredvid strömbrytaren tycker jag borde fungera. Ska försöka öppna i helgen och se om neutralledare finns framdraget.T Tsdoesds skrev:
Känns ändå onödigt att ha mer lyse än vad som behövs även om det inte är några stora pengar. Vill även undvika ljusföroreningar. Vill ha riktigt ljust tex 2500 lumen för att lysa upp hal trapp och gård när man kommer hem. Sedan räcker det säkert med 500 lumen för att avskräcka tjuvar.D Dilato skrev:
Produkter som diskuteras: "avskräcka"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Jag lovar att tvätta dom i helgen och posta en bild ;-)B bygges skrev:Dina strömställare är ju kanske inte senaste modet men ffa skitiga? Varför inte byta allting?
Plejd har en egen vriddimmer (RTR-01) passande bla Schneider exxakt och Elko plus som klickas ihop med pucken (ansluter med guldstift). Den är både billig och otroligt lättinstallerad och mycket trevligare än en återfjädrande knapp.
Om du bara vill ha en lampa att styra med mobilen, köp en deltaco wifi lampa för 100 kr. Kräver ingen separat hub och kan styras med rutiner/scheman eller med röst via Google om du så vill.
I ett hus byggt 1922 och inte renoverat sedan 70-talet så är skitiga brytare ingen jag bekymrar mig om.
Smarta lampor brukar bara finnas upp till max 1000 lumen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden