Kopplade in en Dim01 på ett antal takspottar. Fick den att fungera via appen där jag hade en "knapp" för av/på samt ett "vred" för att dimra. Men med den inkopplade återfjärande brytaren verkar jag bara kunna växla mellan full dimmer/min dimmer (dvs. inte av/på) Har nån annan variant/märke sedan tidigare och där klickar man kort för av/på och håller in för dimring. Detta fungerar alltså inte.

Nån inställning i appen som jag inte begripit tro? Försökt leta info men inte hittat.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Kolla under "Konfigurera ingångar". Standard brukar vara just att man håller in.

Det var helt enkelt bara skit bakom knapparna... jag hade satt fjädern på "fel sida" i strömbrytaren så att den var på hela tiden istf för av.

• Gilla
Jp70 och 3 till
  • Laddar…
J JoRi skrev:
Det var helt enkelt bara skit bakom knapparna... jag hade satt fjädern på "fel sida" i strömbrytaren så att den var på hela tiden istf för av.
Jag har samma problem, hur vet man vilken sida som är rätt 😄😄

• Gilla
KJN183
  • Laddar…
Håll strömbrytaren så att texten på baksidan blir rättvänd, så här. Schemat visar strömbrytaren i sitt viloläge. Viloläget är när nedre delen av vippan är intryckt, därför måste strömbrytaren vara rättvänd. Då ser du att utgången till höger är sluten. När man trycker på vippan kommer alltså utgången till vänster att slutas. Då vet du hur vippan ska stå och vilken sidan fjädern ska in på.

Grönt kretskort med elektroniskt schema, komponent-symboler och märkningar, indikering av tillverkningsdata och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Håll strömbrytaren så att texten på baksidan blir rättvänd, så här. Schemat visar strömbrytaren i sitt viloläge. Viloläget är när nedre delen av vippan är intryckt, därför måste strömbrytaren vara rättvänd. Då ser du att utgången till höger är sluten. När man trycker på vippan kommer alltså utgången till vänster att slutas. Då vet du hur vippan ska stå och vilken sidan fjädern ska in på.

[bild]
Jag förstår inte vad du menar, fjädern sätts väll på vippan bara längst upp eller längst ner? Jag har en elko rs brytare

S Ss92 skrev:
Jag förstår inte vad du menar, fjädern sätts väll på vippan bara längst upp eller längst ner? Jag har en elko rs brytare
Hej
Jag tror att om du bara läser Bo,s förklaring en gång till så förstår du precis hur man ska göra.
(Ett litet tips: längst upp när texten är rättvänd)
MVH
B

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ja precis, fjädern ska inte upper eller nere. Faktum är att fjädern alltid ska sättas uppe eftersom man alltid ska trycka in övre delen av vippan vid manöver. Så man kan vända lite på min beskrivning och säga att den ger hur du ska koppla in strömbrytaren, vilken av de två utgångarna du ska använda, beroende på hur du har vänt på strömbrytaren.

Om man utgår ifrån att vända strömbrytaren så att texten är läslig så vet du delas av fjädern ska sättas uppe och att styrtråden ska kopplas in på den vänstra utgången.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.