Jag har just dränerat klart huset och runt huset, 2 m djupt, fanns BARA sand...alltså strandsand!! Inte en enda natursten så långt ögat når, huset ligger mycket nära havet så inte så förvånade kanske.

Min tanke är nu att lägga stenplattor, 40x40 i tre rader utmed en sida och jag funderar på underarbetet. Då stenen bara skall ligga vid huset skall det ju inte belastas, kankse med en soffa på sin höjd, och jag vill få det snyggt men absolut inte överarbeta det. Tycker att jag läser att jag kan lägga min sten direkt i sanden efter att ha jämnat till den skapligt, inte padda utan mest vattna och jämna till underlaget för att sedan bortsta i samma strandsand i de fogar som uppstår. Är jag på rätt spår eller behöver jag verkligen gräva upp och fylla med annat material? Känns som att sanden jag har är det optimala materialet. Är det rätt att tänka att jag inte behöver padda nämnvärt utan mest stampa till underlaget och vattna?

Ja, hur skall jag göra och tänka?

Jag hade innan jag byggde altan på en sida stenplattor som bara låg på sand som tidigare ägare bara hade trall liggandes på.
Jag vet inte om dom tidigare ägare hade paddat eller nått men troligtvis inte.
Funkade bra rörde sig inte nämvärt.
Enda jobbiga var att det växte mellan plattorna som det kan göra om man lägger sand där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.