Rev en duschvägg i ena badrummet som fått stå sedan en fuktskada uppenbarade sig för ett år sen. besiktningsmannen dömde ut badrummet och försäkringsbolag nekar ersättning eftersom det inte är fackmannamässigt utfört.
Förlikat mig med mitt öde att göra om detta så småningom.

Iallafall så rev jag duschväggen idag och det fick mig att fundera.

Ena sidan är satt ovanpå kaklet och andra ligger mot fix? Kapade plattorna börjar ungefär halvvägs.
Utöver att det låg två lager plattor i duschen, ett lager utanför.

Gamla ägaren påstår att firman som gjorde badrummet 2003 var en stor och välkänd firma i Stockholms området, men inte ens en hemmapulare kan lyckas med detta?

Allt ska rivas och göras om men får verkligen inte ihop ordningen han lyckats bygga ihop detta i.

• Nedbruten kaklad duschvägg som visar skador och felaktigt byggd konstruktion med synliga rör och två lager kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår dig rätt så är det själva duschväggarna som delvis står på klinkern, och ngnstans på vägen går över att stå på rent fix, ingen klinker under?
Tror dom vid ngt tillfälle bytt klinker inne i själva duschen, ser ut som det är annan färg på fogen i duschen dessutom.
Detta kan dom ha gjort kanske för att det var dåligt fall!?
Det är ju kanske inte den bästa lösningen, men kanske funkar så länge tätskiktet under är ok.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.