2 562 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Plattsättare SUCK!!
Hej på Er,
I våras så fick vi en vattenskada i badrummet och det utlovades att badrummet skulle vara återställ/klart i slutet på juli, det är fortfarande inte klart!
När plattsättarna lagt klinkergolvet så konstaterade jag att vattnet inte rann ner i golvbrunnen när man duschade, det rann mot toalettstolen! Enligt plattsättarna så måste man då lägga ett lager klinker ovanpå det först lagret och spackla så man får ett fall mot golvbrunnen och så gör dom. När golvet är ¨klart¨ så installeras pannan som stått ute under tiden, det blir läckage när pannan installerats. Ni kan aldrig gissa vad som hände , vattnet rann inte ner i golvbrunnen under pannan, det rann ut genom altandörren!!! Ända sättet att fixa till det är om man knakar bort det översta lagret klinker under pannan och gör fall mot golvbrunnen säger plattsättarna och så gör dom. För att dölja att det saknas klinker under pannan så har dom nu byggt upp en sarg så det inte syns, det är inte särskilt snyggt och golvet framför panna lutar mot sargen. Det går inte att göra något mer åt golvet säger plattsättarna, vi har nu en väldigt hög tröskel och ett golv med fel fall, vad gör man ???
Hur svårt kan det vara att fixa till ett badrum på 7kvm med 3 golvbrunnar? Det är försäkringsbolaget som anlitat dessa ¨hantverkare¨.
En fråga till ska det vara dubbla skivor på väggen?
I våras så fick vi en vattenskada i badrummet och det utlovades att badrummet skulle vara återställ/klart i slutet på juli, det är fortfarande inte klart!
När plattsättarna lagt klinkergolvet så konstaterade jag att vattnet inte rann ner i golvbrunnen när man duschade, det rann mot toalettstolen! Enligt plattsättarna så måste man då lägga ett lager klinker ovanpå det först lagret och spackla så man får ett fall mot golvbrunnen och så gör dom. När golvet är ¨klart¨ så installeras pannan som stått ute under tiden, det blir läckage när pannan installerats. Ni kan aldrig gissa vad som hände , vattnet rann inte ner i golvbrunnen under pannan, det rann ut genom altandörren!!! Ända sättet att fixa till det är om man knakar bort det översta lagret klinker under pannan och gör fall mot golvbrunnen säger plattsättarna och så gör dom. För att dölja att det saknas klinker under pannan så har dom nu byggt upp en sarg så det inte syns, det är inte särskilt snyggt och golvet framför panna lutar mot sargen. Det går inte att göra något mer åt golvet säger plattsättarna, vi har nu en väldigt hög tröskel och ett golv med fel fall, vad gör man ???
Hur svårt kan det vara att fixa till ett badrum på 7kvm med 3 golvbrunnar? Det är försäkringsbolaget som anlitat dessa ¨hantverkare¨.
En fråga till ska det vara dubbla skivor på väggen?
Hej igen,
Tack för tips/förslag!
Nu ska badrummet göras om, jag kontaktade en jurist på Villaägarnas riksförbund och det var först då det blev fart på plattsättarna.
Fick förövrigt reda på att man inte får spackla ovanpå tätskiktet då vattnet tränger igenom spacklet, golvets fall ska var riktigt under tätskiktet. Så dom försökte föra oss bakom ljuset då dom spacklade ett golv fall ovanpå det första lagret klinker innan dom la ett nytt lager ovanpå, så får man inte göra.
Undrar om dom någonsin hört talas om yrkesstolthet (knappast)!?
Än en gång, tusen tack!
Tack för tips/förslag!
Nu ska badrummet göras om, jag kontaktade en jurist på Villaägarnas riksförbund och det var först då det blev fart på plattsättarna.
Fick förövrigt reda på att man inte får spackla ovanpå tätskiktet då vattnet tränger igenom spacklet, golvets fall ska var riktigt under tätskiktet. Så dom försökte föra oss bakom ljuset då dom spacklade ett golv fall ovanpå det första lagret klinker innan dom la ett nytt lager ovanpå, så får man inte göra.
Undrar om dom någonsin hört talas om yrkesstolthet (knappast)!?
Än en gång, tusen tack!
Klicka här för att svara