1 192 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Plattan "dammar"
Har försökt söka för att läsa mig till ett svar men gått bet.
Jag har den kanske felaktig bild av att en betongplatta är fast och hård... men jag upplever vår som ganska mjuk. Och när saker inte är som man förväntat sig börjar man fundera på om det är något fel
"Mjukheten" märks på att det kommer löst damm när man soppar upp dagens skräp som blivit när man sågat. Det är ganska mycket betongdamm som kommer med, skall det vara så?
Jag har den kanske felaktig bild av att en betongplatta är fast och hård... men jag upplever vår som ganska mjuk. Och när saker inte är som man förväntat sig börjar man fundera på om det är något fel
"Mjukheten" märks på att det kommer löst damm när man soppar upp dagens skräp som blivit när man sågat. Det är ganska mycket betongdamm som kommer med, skall det vara så?
Bra att det var normalt... men det är inte mindre störande att hålla på och jobba där.
Om det nu är "normalt" så vet jag inte om det är någon ide att göra något åt det. Lite (rätt mycket) mer slit så kommer vi lägga parketttgolv ovan.
Men det hade varit skönt att slippa dammet nu under tiden...
Påverkar det torktiden på plattan om man lägger på något "dammskydd"?
Tackar för svaren
Pewa
Om det nu är "normalt" så vet jag inte om det är någon ide att göra något åt det. Lite (rätt mycket) mer slit så kommer vi lägga parketttgolv ovan.
Men det hade varit skönt att slippa dammet nu under tiden...
Påverkar det torktiden på plattan om man lägger på något "dammskydd"?
Tackar för svaren
Pewa
Klicka här för att svara