Vi ville ha plåttak tills min svåger som är plåtslagare sa att det är fyra ggr så dyrt som pannor. Han sa att man kunde räkna med 350:- kmv svart.
Mot pannor ca 80:-
En svåger skall väl göra det mot en fin middag ??? ;D

Lyfter denna tråd lite. Är det någon som provat att lägga ett aluzink-tak själva? Såg att Clix levererar måttsydda plåtar och funderar på att lägga det själv. Hur svårt är det jämfört med övriga husarbeten?
Hur mycket billigare kommer man undan jämfört med att ta in en plåtslagare i Stockholmsområdet?

mvh
David

Jag och en polare lade ett tak på 700 kvm på sammanlagt 27 timmar (gånger 2 då, alltså 54tim)
Det var bara ytor och gudarna var på vår sida.
Räknar man med en timlön på 360:- (vitt alltså) så blir detta en kostnad för montering på 27,70:-/kvm + matrial.

Vad jag vill säga med detta är att det är inte ytorna som kostar. Det är detaljerna. Du kan ju tänka dig hur det kommer sig att slutpriset kan hamna på 500-/kvm.

Men vill man göra det sjäv så är det inte så svårt

Ett inlägg om samma ämne:
här http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Tak;action=display;num=1112601171

Tack för svaren.
Vad tror ni om möjligheten att köpa in material, lägga de plana ytorna själv och ta in en plåtslagare som gör de mer komplicerade bitarna? Eller vill de inte jobba på det sättet?

mvh
David

Är enkelfasar godkända i alla situationer?

mvh
David

Enkelfals är godkänt om det lutar 14 grader eller mer

Härär det frågan om mindre lutning. Innebär det att man bör hålla sig från Clix i så fall?

mvh
David

David du har ett privat meddelande

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.