Kostade på mycket pengar att lägga nytt plåttak på vårt fina fritidshus. Arbetet fungerade mycket bra. Helheten ser bra ut, men vilka krav ska man ha? Tycker en del falsar ser lite ojämna ut. Inget som påverkar funktionen (tror jag) men inte så snyggt om man tittar noga.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
A ainmal skrev:
Kostade på mycket pengar att lägga nytt plåttak på vårt fina fritidshus. Arbetet fungerade mycket bra. Helheten ser bra ut, men vilka krav ska man ha? Tycker en del falsar ser lite ojämna ut. Inget som påverkar funktionen (tror jag) men inte så snyggt om man tittar noga.
Du måste nog avgöra det själv.
Jag har lagt plåttak själv nu i sommar, och det blev några mm sned vinkel här, och en nockplått som ligger ngn cm off center osv - men då gjorde jag det som sagt själv.
I området här har jag dock tittat på grannhusen på hundpromenaderna och i princip alla tak verkar ha ngn svacka, lite snett på ngt ställe osv när man väl granskar det :)

Jag vet inte exakt vilka kvalitetskrav man kan ställa på estetik, hantverk, iaf om det är falsat plåttak, är ju just ett hantverk som om det helhetsmässigt är bra och funktionellt är bra med ngn enstaka fals hade iaf jag inte haft några problem med det. Men det är ju subjektivt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.