161 656 läst ·
526 svar
162k läst
526 svar
Platsbyggda verktygshurtsar, inspired by Daniel_N
Tack jac!!jac skrev:5 mm hål och skruvtypen heter Systemskruv om du vill söka.
Även jag har byggt hurtsar med de beslagen från biltema och är helnöjd. Jag använde 19 mm MDF till stommarna och 12 mm plywood till lådorna. Jag satte inte mina i hålrad eftersom jag tror det ändå kommer att bli svårt att flytta runt lådorna så det passar. Jag skippade dock de medföljade skruvarna och körde på ESSVE skruv i lämplig storlek. Det kanske blir några bilder om jag någongång får dit lådfronterna också.
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Kul att se! Förankra ordentlig, är otrolig störigt med en bänk som inte är stabil åt alla håll. Har du papp mellan trä och betong? Det är bra.Skooda skrev:
Mitt tips är också att lägga energi på att få sockeln perfekt i våg, det sparar mycket tid när du ska på med stommarna.
Bra, ska lägga något emellan.Daniel_N skrev:
Ja det är sjukt störigt. Men möjligheter finns: https://www.byggahus.se/forum/verkt...a-dammsugarslang-3.html?perpage=15#post958518Skooda skrev:
Festool skickade med en plastpryl bland många andra i något paket. Denna pryl begrep jag inte vad den hade för syfte förrän jag flera månader senare av en slump råkade se den i aktion i ett klipp på nätet. Men nu är äntligen slangen ur vägen!Skooda skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får helt enkelt byta märke på maskinparkenMicrokatten skrev: