S
Som jag har letat efter benämningen på denna skruv! Tack badtastex!

S
jac skrev:
5 mm hål och skruvtypen heter Systemskruv om du vill söka.

Även jag har byggt hurtsar med de beslagen från biltema och är helnöjd. Jag använde 19 mm MDF till stommarna och 12 mm plywood till lådorna. Jag satte inte mina i hålrad eftersom jag tror det ändå kommer att bli svårt att flytta runt lådorna så det passar. Jag skippade dock de medföljade skruvarna och körde på ESSVE skruv i lämplig storlek. Det kanske blir några bilder om jag någongång får dit lådfronterna också.
Tack jac!!

S
Tack till er båda, jac och badtastex, blandade ihop er, man ska inte göra flera saker samtidigt :)

S
Skruvat ihop sockeln, 45x95, ska montera några vinkelbeslag i framkant och fästa dessa i betongplattan

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
Var tvungen att testa lite :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Marcussjogren och 1 till
  • Laddar…
Skooda skrev:
Skruvat ihop sockeln, 45x95, ska montera några vinkelbeslag i framkant och fästa dessa i betongplattan

[bild]
Kul att se! Förankra ordentlig, är otrolig störigt med en bänk som inte är stabil åt alla håll. Har du papp mellan trä och betong? Det är bra.

Mitt tips är också att lägga energi på att få sockeln perfekt i våg, det sparar mycket tid när du ska på med stommarna.

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
S
Daniel_N skrev:
Kul att se! Förankra ordentlig, är otrolig störigt med en bänk som inte är stabil åt alla håll. Har du papp mellan trä och betong? Det är bra.

Mitt tips är också att lägga energi på att få sockeln perfekt i våg, det sparar mycket tid när du ska på med stommarna.
Bra, ska lägga något emellan.

S
Idag har sänksågen fått bekänna färg :) Sidorna klara + några topp skivor

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
S
Problem som uppdagades idag (blev extra tydligt när så många skivor skulle kapas) Sänksågens dammsugarslang som fastnar i allt! detta måste lösas så småningom :)

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
Eller en krok hängande i taket, att hänga slangen över.

Microkatten
Skooda skrev:
Problem som uppdagades idag (blev extra tydligt när så många skivor skulle kapas) Sänksågens dammsugarslang som fastnar i allt! detta måste lösas så småningom :)
Festool skickade med en plastpryl bland många andra i något paket. Denna pryl begrep jag inte vad den hade för syfte förrän jag flera månader senare av en slump råkade se den i aktion i ett klipp på nätet. Men nu är äntligen slangen ur vägen!

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Microkatten skrev:
Festool skickade med en plastpryl bland många andra i något paket. Denna pryl begrep jag inte vad den hade för syfte förrän jag flera månader senare av en slump råkade se den i aktion i ett klipp på nätet. Men nu är äntligen slangen ur vägen!

[bild]
Får helt enkelt byta märke på maskinparken :( jag som gillar boschen :)

S
Sista bilden för idag, måste handla flera skivor, 7 st hittills och ingen fel kapning :wow: ännu..

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S
hämtat några mdf skivor

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.