Plastens syfte är väl eliminerat då du nu byggt på och inreder övervåningen?
Den kan inte göra nån skada som jag kan se det, möjligen hindrar den lite värme att stiga från nedervåningen till övervåningen men det kan väl knappast vara märkbart?
Jag skulle ta bort plasten.