B
Jag har en delad knapp med två brytare i vårt badrum:

Dubbel ljusknapp i beige, monterad på en kaklad vägg i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två plastbrytare monterade på en metallram för elektrisk installation, med synliga skruvar och kabelanslutningar.
Skapa konto

Dubbel brytare inuti ett vägguttag, där den vänstra styr taklampan och den högra belysning samt uttag i ett badrumsskåp.
Skapa konto

Den vänstra styr taklampan. Den högra styr belysning (två spottar) i badrumsskåpet och ett 230V uttag i samma skåp.

Det störiga med detta är att skåpet är till vänster om knappen. Skulle det vara möjligt att byta plats på brytarna så att det blir mer naturligt vilken som går till vad?

Ja, det är bara att byta plats på trådarna som sitter på varsin pil-ut.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Ja, det är bara att byta plats på trådarna som sitter på varsin pil-ut.
Då ska jag be elektrikern nästa gång jag har eljobb här hemma. 👌

• Haha
Tomtom79
  • Laddar…
Äh, gör det själv. Friskt kopplat hälften brunnit.

• Gilla
blork
  • Laddar…
D
Gör det själv men noggrant och rätt.

• Gilla
blork
  • Laddar…
Av de synliga koppartrådarna att döma så har det gjorts själv av tidigare ägare :-)

Men, bryr strömmen först och gör det snyggare. Är trådarna skadade så skala om och lagom långt så inte koppar syns så jäkla mycket

• Gilla
blork
  • Laddar…
B
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Av de synliga koppartrådarna att döma så har det gjorts själv av tidigare ägare :-)

Men, bryr strömmen först och gör det snyggare. Är trådarna skadade så skala om och lagom långt så inte koppar syns så jäkla mycket
Kanske varit rätt.tidigare innan badrummet renoverades? 😅

Bytade glödlampan i taklampan i andra badrummet häromdagen. Tittade lite närmare och fasen hade man bara lyckats pricka en tråd in i kopplingen, resten låg liksom utanför. Tveksamt om hemmapul där då det var originallampa sedan huset byggdes. 🫠

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.