8 191 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Plåtfasad
Hej!
Jag funderar på ett hus som har en brun plåtfasad... Kan man bara måla över den färgen som finns på den nu? För brun är ju inte direkt en favorit här hemma... Är den annars svårt att ta hand om?
Tacksam för all hjälp!
/Kristina
Jag funderar på ett hus som har en brun plåtfasad... Kan man bara måla över den färgen som finns på den nu? För brun är ju inte direkt en favorit här hemma... Är den annars svårt att ta hand om?
Tacksam för all hjälp!
/Kristina
Det beror nog på vilken färg det är, det kan vara typ plastbelagd plåt och då är det inte skoj.
är du ägare till huset? Jag går nämligen själv i köptankar och har fastnat för ett hus med vit plåtfasad....jag ska inte säga att jag är säker men som jag förståt det ska det inte vara något större problem att måla. Jag funderar dock på att ta bort det helt då jag inte gillar matrialet även om det ser ut som trä... förstod inte själv att det var plåt förren grannen nämde det när jag blev bjuden på kaffe av honnom.
Plåt är underhållsfritt 
Jag har inte köpt huset än, just för jag är lite osäker pga byggkonstruktionen: plåt på stålstomme är ju inte direkt många som har. Jag skulle nog också föredra att plocka bort plåtfasaden faktiskt. Men eftersom jag då har stålstomme under, är det inte väldigt krångligt att sätta upp panel sedan??
/Kristina
/Kristina
Klicka här för att svara