Hej,
Håller att att renovera mitt hus från 1922 som har krypgrund. Det började med att jag skulle byta golv och isolera om. Det har tyvärr blivit ett större ingrepp när jag insåg att golvåsarna var ruttna och även det nedre delen av syllen. Jag såg denna plåt som har börjat rosta och förstår mig inte riktigt på dessa syfte. Bakom plåt forsätter krypgrunden in under badrummet. Vi har en vedspis i köket och tidigare var det även en kamin installerad i rummet jag renoverar om i nu. Tänkte om det fanns något syfte till det. Bör jag sätta dit nya eller kan jag bara ta bort dom?
Tacksam för hjälp
Håller att att renovera mitt hus från 1922 som har krypgrund. Det började med att jag skulle byta golv och isolera om. Det har tyvärr blivit ett större ingrepp när jag insåg att golvåsarna var ruttna och även det nedre delen av syllen. Jag såg denna plåt som har börjat rosta och förstår mig inte riktigt på dessa syfte. Bakom plåt forsätter krypgrunden in under badrummet. Vi har en vedspis i köket och tidigare var det även en kamin installerad i rummet jag renoverar om i nu. Tänkte om det fanns något syfte till det. Bör jag sätta dit nya eller kan jag bara ta bort dom?
Tacksam för hjälp
Tack för svar,
Nä tror inte det är utbyggt
Nä tror inte det är utbyggt
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Känns som lämningar från något gammalt, tex under bygge eller liknande för att kanske skärma av så inte regnvatten skvätter in för mycket eller djur tar sig in eller liknande ?
Förstår inte vad för funktion dom skulle ha om dom sitter mitt i grunden...
Förstår inte vad för funktion dom skulle ha om dom sitter mitt i grunden...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man återanvända plåtarbeten på taket?
Tak & Vind -
Bör man ha en isolerad inspektionslucka till krypgrunden från källare?
Grund & Markarbeten -
Tips om Fukt i krypgrunden
Grund & Markarbeten -
Tryckimpregnerat virke i krypgrunden
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Ser detta rätt ut? Rör och slangar i krypgrunden.
Vatten & Avlopp