Hejsan Okej så det hela började med upptäckten att plåten som sitter på golvet på vår balkong inte var riktigt ditsatt längs väggen och att det uppstått vattenskador i balkongdörr karmen, Jag har då bytt dörren samt fönstret men panelen under fönstret är även den rutten/dålig och jag vill givetvis byta den med. Problemet är att jag kan inte få bort plåtgolvet (tak) på balkongen utan att förstöra det.

Så frågan är: Kan jag byta ut det mot något annat? Bauhaus, där jag brukar köpa min byggvaror har Aluminiumplåt i 1000x600mm är det bästa att bara köpa ett par sådana för att lägga liknande plåttak som är där nu eller finns det något enklare jag kan göra?

Konstruktionen på balkongen var som så: Balkong utan tak, med trall på lutande plåttak. Jag vill byta ytterplankorna och åtgärda plåten/byta den så att det inte blir samma problem igen.

Kan ordna bilder om ni behöver.

Är det bandtäckning på taket nu eller? Man byter intet ett sånt tak själv lägg upp lite bilder så man ser vad det är och hur mycket taket lutar.

Hej här kommer bilder: Verkar vara cirka 3 grader lutning eller liknande, lite osäker.
IMG_1846.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du får lägga ytpapp eller dubbelfalsad bandtäckning detta är inget man gör själv ytpapp behöver svetsas ihop på sån lutning och bandtäckning kräver kunskap så ett jobb man får leja ut.

Okej får ringa plåtnissen imorgon :) Fick samma tips av en snickare (att det inte var något man gör själv) Tack för svaren :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.