Hej,
Har ett uterumstak som idag ansluter mot husväggen strax under takfoten. När jag nu planerar att byta taket skulle jag istället vilja ansluta plasttaket mot takfotsbrädan (direkt under hängrännan). På det sättet skulle jag få tätt och slippa den ansamling av skräp jag idag har på plasttaket under takfoten. Takfoten blir då tyvärr öppen ner i uterummet.
Min farhåga är att den varma (fuktiga?) luften i uterummet letar sig upp under takfoten eller i värsta fall genom takfotsventilationen och in på vinden, där den kondenserar.
Tänker jag rätt, kan detta innebära ett problem?
Uterummet används mest under den varma årstiden, dvs ingen uppvärmning vintertid.
Tacksam för svar.
/Johan P