Jag har tyvärr fått nya tankspridda grannar som inte vet hur man öppnar dörrar. Nästan varje gång de öppnar sin ytterdörr smäller handtaget in i min ytterdörr, vilket är väldigt irriterande. Jag funderar på att sätta fast ett plastskydd på min dörr så att lacken eller dörrmaterialet inte skadas. Då kanske de också förstår att det är irriterande. Var köper man ett sånt skydd?
 
Det borde väl sitta dörrstopp som förhindrar detta kan man tycka?

Äger du dörren eller tillhör den en bostadsrättsförening?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det borde väl sitta dörrstopp som förhindrar detta kan man tycka?

Äger du dörren eller tillhör den en bostadsrättsförening?
Det är en bostadsrätt och vad jag vet äger jag min ytterdörr.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Går det att prata med grannarna om vad som händer så att de accepterar ett dörrstopp på deras handtag?
[länk]
Vet inte. Annars kommer jag hitta billigare dörrstopp och sätta fast på deras dörrhandtag utan att säga till. Om de tar bort stoppet och fortsätter slå in i min ytterdörr kommer jag sätta fast en ny dörrstopp.
 
BirgitS
O onetrickpony skrev:
Det är en bostadsrätt och vad jag vet äger jag min ytterdörr.
Det kan vara bra att kolla upp i stadgarna vad som gäller ytterdörren. Ibland är dörrarnas utsida föreningens ansvar eftersom man vill att alla ytterdörrar ska se likadana ut.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan vara bra att kolla upp i stadgarna vad som gäller ytterdörren. Ibland är dörrarnas utsida föreningens ansvar eftersom man vill att alla ytterdörrar ska se likadana ut.
Det tror jag inte är fallet där jag bor. Vissa lägenheter har gamla tunna ytterdörrar, jag hade själv en sån när jag flyttade in för 10 år sen. Men jag köpte en säkerhetsdörr som de flesta nu har gjort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.