Hej!

Jag har nyligen dränerat och har nu ett avloppsrör i plast som går ut genom resterna av ett gjutjärnsrör i källarenväggen, ut vidare i trädgården och på kommunala avloppet eftersom vi i samband med dräneringen bytte avlopp och inkommande vatten.

Killen som grävde sa att man kan täta med betong i genomföringen och rörisen säger fogskum, jag tror inte det finns någon manschett på utsidan eftersom hela avloppet är bytt till plast.

Hur ska jag tänka? Kommer fogskummet suga till sig fukt från marken utifrån? Ska jag då hellre gjuta med betong i det tomrum som blivit mellan plaströrets ytterväggar och det gamla gjutjärnsrörets innerväggar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.