Hej,

Jag har öppnat matförrådet och en korridor i min 50-tals villa för att bygga om till tvättstuga och grovkök (circa 15 kvm). Väggarna är av oisolerad betonghålsten. Jag tänker regla upp på ytterväggarna med lättstål / dubbla gips och 45 mm mineralull framförallt för att underlätta el- och rördragning. Det kommer inte att finnas någon organisk material i väggarna. Frågan är om jag ska sätta upp ångspärr eller inte. Rummet är väl ventilerat och kommer att värmas upp med en fläktkonvektor. Det känns som om det vore bättre att släppa ut eventuell fukt än stänga in den. Vad tycker ni?

Tim
 
min byggare svarar mig alltid på samma sätt där...

"vad var det innan"

vilket gjort att jag personligen inte plastat nåt i min barre från -45...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.