Förstår att det inte är ”by the book” men börjar få slut på idéer som är rimliga.
Orginaldelen av huset byggt 1924 står på berg. Utbyggnad 1943 är utsprängt och djupare. Cirka 50cm skillnad.
Vilket gör att allt regn rinner ner mot husgrunden från 1943. Berget som huskroppen står på blir omöjlig att få bort och in med dräneringsrör.
Gulmarkerad är från 1924 och rödmarkerat är från 1943.
Pilarna är i riktning var vattnet rinner.
jag tänker mig att ifall jag river upp hela altanen och lägger byggplast under hela med fall utåt borde det ta bort stora delar av fukten? Utöver att jag gör vad man kan mot fasaden såklart!
Tänkte annars dränera inåt huset men vette fan asså…