Min medhjälpare till fix av altantaket har äntligen fått tid över. En plastdel av altantaket har läckt sedan inflytt och tanken var att byta ut den och samtliga skruvar i resterande tak och då samtidigt måla om reglar och ribbor som lossnat färg.
Men ställer mig dock frågande till om det är för sent på året för att måla iom att fuktigheten i luften är högre nu. Känns tydligt i luften och på gräsmattan när man går ut.
På vädret ska det vara uppehåll några dagar påstås det men vill inte dra igång något som riskerar inte bli bra.
Min andra hälft menar att jag borde lyfta av taket och åtminstone göra rent och skrapa så är det klart, men låter inte bra om det då blir omålat till nästa sommar...
Borde vi avvakta till nästa sommar istället?