Hej!
Jag är i startgroparna att bytta ett fristående uterum med en altan vid sidan av. Det ska inte vara isolerat då vi inte kommer använda det på höst/vinter. Detta är till ett swommarhus. Och då har jag en fundering. Ska man, bör man eller absolut inte ha ålderbeständig plast under ett uterumsgolv? Som golv tänkte jag använda fukttröga
GOLVSPÅN V313 TG4.
Se bifogar ritning vad jag menar. Det är alltså innomhus under tak och innanför glaspartierna.
Hoppas någon kan besvara min fråga.
MVH
John
Jag är i startgroparna att bytta ett fristående uterum med en altan vid sidan av. Det ska inte vara isolerat då vi inte kommer använda det på höst/vinter. Detta är till ett swommarhus. Och då har jag en fundering. Ska man, bör man eller absolut inte ha ålderbeständig plast under ett uterumsgolv? Som golv tänkte jag använda fukttröga
GOLVSPÅN V313 TG4.
Se bifogar ritning vad jag menar. Det är alltså innomhus under tak och innanför glaspartierna.
MVH
John
Hej!H hammer70 skrev:Hej!
GOLVSPÅN V313 TG4.
MVH
John
Hur gjorde du tillslut? Ligger i samma tankar, har du lust o uppdatera tråden.
Hej!Z partantons skrev:
Jag isolerade med frigolit och sen lade jag ingen plast. Sen körde jag fukttröga (behandlade) golvspånskivor som golv. Sen på det så lade jag en sorts laminat fast det heter kompositgolv som liknar trä. Jättesnyggt och bra blev det.
Klicka här för att svara