karolinam skrev:
breakman: Ja, men det går inte inte att få ihop med IKEAs ritprogram. De har inga underskåp med 3 lådor som är 50 breda. Skulle kunna byta ut överskåpet från ett 50 till 40 skåp, men vill ta tillvara på alla ytor. Läste på Epoqs hemsida att över- och underskåp inte måste vara 100 % i linje med varandra. Att det inte syns så väl i verkligheten som i ett ritprogram.
Har för mig att epoq har 50 breda med 3 lådor.

Prisskillnaden är marginell ;)

Mvh MrsLoKi

Diskhon framför fönstret blir nog den bästa lösningen.

mrsloki: Jo, har sett det...men de har däremot inte skåp med utdragbar funktion som IKEA har. Är lite dyrare med Epoq, ungefär 2000 kr. Svårt val, gillar ju IKEAs Lidingö-lucka.... Tål att tänkas på iaf.

A
Tog mig friheten att rita lite. :)

Anna_Robban: Åååh tack!! Vad glad jag blir att något lägger ner energi i vårt projekt. Skulle du kunna skicka filen till mig om d går bra...om du har den kvar. (antar att det är ritat i ikeas program) Intressant...skulle vilja veta lita vart diskmaskinen är osv. Ser bra ut annars, förrutom att jag vill ha 2 hoar och ugnen inbyggd tillsammans med micro i högskåp. Gillar lösningen med överskåpen.

A
diskmaskinen är längst mot väggen brevid diskhon, inte optimalt med dörren men... Vi har haft diskmaskinen i "dörrhålet" i mitt barndomshem (dessutom en massa dagbarn) och det har aldrig varit nått problem. Vet inte riktigt om jag vet vad jag ska skicka och vart?

Tror jag lyckades lista ut det mesta från din ritning ändå, så du behöver inte skicka. Vet faktiskt inte heller riktigt hur man går tillväga för att skicka....:) Vi funderar på att bredda dörrhålet så mycket som möjligt där diskmaskinen är placerad, så tror inte det blir några större problem att ha den där. Dörrhålet blir då ca. 120 cm brett istället. Matrummet är precis i anknytning till köket så det kan nog bli bra att öppna upp lite, eller vad säger ni?

A
då kommer väl bänkskåpet å högskåpet sticka ut i dörrhålet, om rummet är 240 cm brett dvs

Jo, ungefär 120 brett, så det kanske blir 110-115 istället. Då sticker det inte ut.

A
ville bara kolla! :) Skrev ner vilka bänksåp osv jag har använt mig utav på ritningen ifall det va några oklarheter

Tack så mycket! Ska kolla över det då så får jag se hur den nya ritningen blir...=)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.