5 283 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Planmonterad häll i stenskiva (komposit)?
Planmonterad häll känns ju både snygt och praktiskt. Lurar man sig själv när man tror det? Finns det massa dolda nackdelar med att ha hällen planmonterad istället för liggandes ovanpå? Ringer någon liten klocka hos mig om att jag läst någonstans att det inte var bra (kan ha blandat ihop saker helt dock).
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Samt risk att man drar stekpannor och andra kärl åt sidan och bränner sönder bänkskivan.
Jag funderade på planmonterad häll när vi bytte kök i höstas.. det som övertygade mig att inte välja det var att om hällen går sönder eller man vill byta/uppgradera så kommer det vara mycket begränsat utbud eftersom man ska hitta en ny häll med exakt samma mått på glaset.
Eller fräsa ut ny försänkning på plats vilket också känns rätt omständigt.
Eller fräsa ut ny försänkning på plats vilket också känns rätt omständigt.
Jag hade planmonterad häll i mitt gamla hus, saknar det när man ska torka av hällen och bänken dessutom ser det mycket bättre ut.
När den skulle bytas ut föra året (ugnen där vreden satt gav upp) så gick det inte att hitta en med samma mått så bänkskivan fick åka en sväng till stenhuggaren för att få hålet justerat och nu ligger den nya hällen ovanpå.
Skit att en ugn inte håller mer än 20 år och att det inte finns reservdelar när den väl går i sönder.
När den skulle bytas ut föra året (ugnen där vreden satt gav upp) så gick det inte att hitta en med samma mått så bänkskivan fick åka en sväng till stenhuggaren för att få hålet justerat och nu ligger den nya hällen ovanpå.
Skit att en ugn inte håller mer än 20 år och att det inte finns reservdelar när den väl går i sönder.
Ding!L larsa_n skrev:Jag funderade på planmonterad häll när vi bytte kök i höstas.. det som övertygade mig att inte välja det var att om hällen går sönder eller man vill byta/uppgradera så kommer det vara mycket begränsat utbud eftersom man ska hitta en ny häll med exakt samma mått på glaset.
Eller fräsa ut ny försänkning på plats vilket också känns rätt omständigt.
Det var det som låg och lurade i mitt undermedvetna. Minns nu att jag sett detta tidigare. Då får man fundera på hur man värderar det.
Klicka här för att svara
