Har en Neff N90 häll som ska installeras imorgon.
https://www.neff-home.com/se/produktlista/hallar/induktionshallar/T58PL6EX2

Enligt instruktionerna så ska någon av följande silikon användas för att täta fogen mellan häll och bänkskiva:
Novasil® S70 or Ottoseal® S70

Detta verkar i stort sett omöjligt att få tag på i Sverige, förutom någon udda färg på Amazon.

Förstår att silikonet måste vara värmetåligt, men i övrigt så borde det väl inte vara något speciellt med det?

Hällen ska monteras i en bänkskiva som heter Cosentino Dekton.

Vad rekommenderar ni att man använder?
Finns denna att få tag på i butik: https://www.k-rauta.se/produkt/silikon-300-casco-varmebestandig-svart-40ml/7311980134412
Kanske någon Tec7?

J jockebq skrev:
Har en Neff N90 häll som ska installeras imorgon.
[länk]

Enligt instruktionerna så ska någon av följande silikon användas för att täta fogen mellan häll och bänkskiva:
Novasil® S70 or Ottoseal® S70

Detta verkar i stort sett omöjligt att få tag på i Sverige, förutom någon udda färg på Amazon.

Förstår att silikonet måste vara värmetåligt, men i övrigt så borde det väl inte vara något speciellt med det?

Hällen ska monteras i en bänkskiva som heter Cosentino Dekton.

Vad rekommenderar ni att man använder?
Finns denna att få tag på i butik: [länk]
Kanske någon Tec7?
Det finns särskilt silikon för dekton. Jag jobbar med sten. Skriv privat till mig om det går så hjälper jag dig att få hem det. Kan ta ett par dagar dock beroende på var du bor

Jag söker också ett lämpligt silikon, ska montera en planlimmad Neff spishäll i en massiv hårdvaxoljad ekbänkskiva.
Fungerar Novasil® S70 eller Ottoseal® S70?

J jerkaa skrev:
Jag söker också ett lämpligt silikon, ska montera en planlimmad Neff spishäll i en massiv hårdvaxoljad ekbänkskiva.
Fungerar Novasil® S70 eller Ottoseal® S70?
Vet inte om det skiljer när det är en bänkskiva av trä, men jag köpte till slut Ottoseal® S70 och fogade med, detta mot en bänkskiva i Dekton.
Antagligen duger nästan vilket silikon som helst, men med en dyr planlimmad häll så kan det vara värt att följa instruktionerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.