26 712 läst ·
169 svar
27k läst
169 svar
Planlösningar vi gillar
Jag hade spegelvänt delen med klk/wc och master också.
Hade eventuellt övervägt att göra wc något mindre (typ 1.4m djup) för att ge mer utrymme åt klk.
Hadd även funderat över fönster i master. Ett 5x14 fönster mot norr kommer innebära att rummet blir mörkt.
Om ni spegelvänd er wc och klk så får ni två badrum som är tillgängliga för alla samt en ealk in closet. Finns såklart för/nackdelar med det också. Ett annat alternativ är att byta plats på klk/wc och bad (så som det var i början) för att få klk ut i hall och både wc och bad ut i korridoren
Hade eventuellt övervägt att göra wc något mindre (typ 1.4m djup) för att ge mer utrymme åt klk.
Hadd även funderat över fönster i master. Ett 5x14 fönster mot norr kommer innebära att rummet blir mörkt.
Om ni spegelvänd er wc och klk så får ni två badrum som är tillgängliga för alla samt en ealk in closet. Finns såklart för/nackdelar med det också. Ett annat alternativ är att byta plats på klk/wc och bad (så som det var i början) för att få klk ut i hall och både wc och bad ut i korridoren
Jag håller inte med, trycker det är bra att det är något mellan dom två sovrummen så dom vuxna får lite privatliv och badrummet kan behöva fönstret.J Jarlsgård skrev:Jag hade spegelvänt delen med klk/wc och master också.
Vår tanke är att föräldrasovrummet inte ska vara vägg i vägg med barnens sovrum. Sen kändes det bra att få in ett fönster till wc. Men det finns för och nackdelar med båda alternativ som du säger.J Jarlsgård skrev:Jag hade spegelvänt delen med klk/wc och master också.
Håller med om fönstret till sovrummet, men vill helst inte ha något över sängen och då blev det inte så mycket kvar att spela på.
Jag tog en kik till nu och har nog en ide på hur ni får till "allt" (det går ihop i mitt huvud iaf 😅)
Men ska testa att rita ut det själv först så att jag ser om det finns någon verklighetsförankring i tankarna 👍
Men ska testa att rita ut det själv först så att jag ser om det finns någon verklighetsförankring i tankarna 👍
Okej, jag har testat min tanke för pitchar in den här.
Lägg samtliga sovrum så de vetter mot norr. Placera kontoret mellan master och barnrum.
Lägg wc, bad, tvätt och allrum mot framsidan.
Fördelar med detta?
Alla sovrum ligger mot norr = svalt och skönt
Alla vvs utrymmen ligger på rad = mindre rördragning, snabbare varmvatten, mer "logisk" dragning av ventkanaler
Kontor mellan master och barnrum = flexibilitet, kan på sikt ändras till walk in closet
Något sådant tänker jag.
Lägg samtliga sovrum så de vetter mot norr. Placera kontoret mellan master och barnrum.
Fördelar med detta?
Alla vvs utrymmen ligger på rad = mindre rördragning, snabbare varmvatten, mer "logisk" dragning av ventkanaler
Kontor mellan master och barnrum = flexibilitet, kan på sikt ändras till walk in closet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Något sådant tänker jag.
Redigerat:
https://hobbyarchitect.wixsite.com/architect/funko
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://hobbyarchitect.wixsite.com/architect/connection
Jag förstår tanken och fördelarna med ditt förslag. Men får inte ihop måttkedjan utan att sovrummen blir i minsta laget. Vad har du för mått på sovrummen och kontoret?J Jarlsgård skrev:Okej, jag har testat min tanke för pitchar in den här.
Fördelar med detta?
[bild]
Något sådant tänker jag.
Att ha det lilla allrummet så är ju nice.J Jarlsgård skrev:Okej, jag har testat min tanke för pitchar in den här.
Fördelar med detta?
[bild]
Något sådant tänker jag.
Nu blir det en kvalificerad gissning på mitt egna förslag, men vill minnas att rummen har måtten:I ixob skrev:
Master 3.6x3.5
Kontor 2.2x3.5
Barnrum 2.8x3.5
Det skulle va sjukt intressant att få se hur någon som har 11 barn har för hus.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...arnspappan?utm_source=iosapp&utm_medium=share
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...arnspappan?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 086 inlägg