A
Vi ska bygga om vårat badrum. Har totalt kört fast när det gäller planlösningen. Ytan är 230x230 cm, tidigare va ytan 115x230 så väggen där toan och handfatet sitter nu rivs. Har vridit runt alla lösningar 77 ggr minst och inget känns bra. Badkar är ett måste annars hade det varit lättare.. Tacksam för idéer

På vilken vägg sitter dörren? Finns det några fönster att ta hänsyn till? Var har ni vatten och avlopp idag? En enkel skiss kan nog svara på många av de frågorna.

A
vatten och avlopp kommer att dras om, dörren kan /ska vi flytta och fönster ska bytas och flyttas (om vi ska ha nått) Står man med ryggen mot dörren så är fönstret till vänster (lyckades inte med en skiss)

Hejsan!

Vad är problemet?
Tycker att 2,3x2,3 meter är ett stort badrum med många möjligheter.

Hur långt från vänstra hörnet (när man kommer in) är fönster respektive dörren?

Vad är måtten på dörr och fönster?

OBS! Fönster i badrummet är jätte trevligt och borde vara ett lika måste som ert badkar.

// Snäckan

A
jo det kanske är det som är problemet, många möjligheter! :-) Har flyttat runt badkar, handfat å toa flera varv. "Kanske borde man ha dusch också! Nehej blev inte bra, så här då! osv." Smartast va att vi bestämde oss för att skippa tvättmaskinen där iaf. :-) fönstret blir litet 50x100 (tror jag det va, sambon har koll) och dörren 90x210. Mer rädd för att "missbruka ytan" Blir ju skillnad när allt kommer på plats. Lättast är väl att ta med en ritning till närmsta badrumsbutik men "kan själv" har jag inte vuxit ifrån än :-) Kul att bolla idéer här och jag/vi är tacksamma för all hjälp.
/Anna

Har planerat in ett snarlikt(2.1m x 2.2m) dock aningens lite mindre än erat badrum, efter mycket velande och skissande hit och dit om man skulle bygga ut för ett nytt badrum eller göra om ett befintligt "mellanrum" till delvis nytt badrum för att slippa undan bygglov som skulle krävts i mitt fall så lutar det åt att det nya badrummet blir i mellanrummet(som ja kallar det), för att dra avloppstammen dit har jag egentligen bara 2 alternativ antingen riva upp golv/tross invändigt eller gräva mig under torpargrunden utvändigt..

Nog om det och fram till saken..bifogar en liten skiss på vårat ev. nya badrum.

Dock inte bestämt mig för om toan ska vara där den är på skissen eller om den ska vara brevid handfatet, kom gärna med synpunkter hur ni hade gjort.

• skiss2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.