P
Nu vet jag inte hur stor skillnaden blir på en sådan liten kutterdiameter, men på en stor maskin är ju tystnaden slående med spiralkutter. Rätt trevligt när allt annat i snickeriet låter som ett jetplan.

• Gilla
Sam_u_El
  • Laddar…
Tack alla för bra svar och hjälpsamhet! Detta forum är ju helt fantastiskt! Tänk om resten av internet (och världen) vore lika sakkunnigt och välvilligt inställt...

Det kommer förmodligen bli en Metabo, tills vidare utan spiralkutter. Om jag tycker mig se behovet får jag komplettera med en sådan senare.

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Hej @Sam_u_El!

Jag tycker du gjort ett klokt val. Samtidigt har du inte låst dig för en uppgradering i framtiden.
Funderar du på att nu komplettera med några extra stål så har du adressen till den tyska firman jag köpt mina. Dom brukar ha bättre pris om man köper 3st.
Mitt pris för något år sedan var bra. Jag fick 6 dubbelslipade stål billigare än 4 stycken i Sverige. Det brukar bli billigare direkt i stället för att gå över Amazon. Jag använde firmans stål i min DW 733 när jag hade den och dom höll bra. Vill du ha mer info så återkom.
Dag

Metalliska objekt märkta "HSS 18%", "Made in Germany" och etikett från företaget "FALKE SÄGEN MESSER".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sam_u_El
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.