Bara för att ge ett exempel på en alternativ lösning och kanske väcka lite tankar, utan att göra någon värdering i vad som är bäst eller sämst. Man kan även tänkta sig att byta plats på tvätt och toa i denna lösning, och då vrida toan 90 grader mot ditt eget förslag.

Sätt inte in ett handfat med skåp och grejer som är för stort i detta relativt lilla badrum. Det riskerar bli trångt och oproportionerligt, och särskilt inte ett som är fyrkantigt med kantiga hörn, hellre ett välvt, det tar mycket mindre "upplevd" plats.

I denna lösning sitter handdukstorken på väggen direkt utanför duschen.
Toaletthandukar till höger om handfatet (mellan handfat och dörr).

toa.jpg

En helt annan tanke: Är det tillåtet att ha tvättmaskinen i köket? Rätt vanligt utomlands...

Personligen föredrar jag en välutrustad tvättstuga om jag bor i lägenhet.

thomasx skrev:
Bara för att ge ett exempel på en alternativ lösning och kanske väcka lite tankar, utan att göra någon värdering i vad som är bäst eller sämst. Man kan även tänkta sig att byta plats på tvätt och toa i denna lösning, och då vrida toan 90 grader mot ditt eget förslag.

Sätt inte in ett handfat med skåp och grejer som är för stort i detta relativt lilla badrum. Det riskerar bli trångt och oproportionerligt, och särskilt inte ett som är fyrkantigt med kantiga hörn, hellre ett välvt, det tar mycket mindre "upplevd" plats.

I denna lösning sitter handdukstorken på väggen direkt utanför duschen.
Toaletthandukar till höger om handfatet (mellan handfat och dörr).

[bild]
Såhär ungefär kan det bli:
100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om man nu får flytta runt avloppen när det är en lägenhet? Det kanske blir dyrare också. Annars så gillar jag den lösningen.

thomasx skrev:
Bara för att ge ett exempel på en alternativ lösning ...
Det där ser helt klart intressant ut. Hur komplicerat är det att dra om avlopp med tanke på vinklar och bestämmelser tro?

Anna_H skrev:
En helt annan tanke: Är det tillåtet att ha tvättmaskinen i köket? Rätt vanligt utomlands...

Personligen föredrar jag en välutrustad tvättstuga om jag bor i lägenhet.
Det kan vara en möjlighet. Vi har en helt ok tvättstuga i föreningen men det är bra med en extra uppe i lägenheten när det är ont om tid ibland.

Argyle skrev:
Det där ser helt klart intressant ut. Hur komplicerat är det att dra om avlopp med tanke på vinklar och bestämmelser tro?
Om stammarna går i/vid ventilationsschaktet så borde denna lösning underlätta arbetet i samband med stambytet.

klonk skrev:
Såhär ungefär kan det bli:
[bild]

Om man nu får flytta runt avloppen när det är en lägenhet? Det kanske blir dyrare också. Annars så gillar jag den lösningen.
Tackar för bilden. Som du säger handlar det om man kan dra om avlopp och så. Men gillar helt klart upplägget. I vårt fall så hamnar en lucka till vattnet där handdukstorken är i denna bild.

thomasx skrev:
Om stammarna går i/vid ventilationsschaktet så borde denna lösning underlätta arbetet i samband med stambytet.
Det blir relining i detta fallet av avloppet, inte ett helt stambyte. Endast vattnet kommer att dras helt nytt.

Vad är det för dataprogram som använts för att rita?

pelle242 skrev:
Vad är det för dataprogram som använts för att rita?
Det är floorplanner.com

• Gilla
pelle242
  • Laddar…
Argyle skrev:
Det blir relining i detta fallet av avloppet, inte ett helt stambyte. Endast vattnet kommer att dras helt nytt.
Se till att golvbrunnen blir utbytt, annars gäller inte försäkringen om det blir vattenskada vid/runt golvbrunn (om FB anser att det är golvbrunnens fel till vattenskadan, det behöver inte vara den verkliga orsaken).

Demmpa skrev:
Se till att golvbrunnen blir utbytt, annars gäller inte försäkringen om det blir vattenskada vid/runt golvbrunn (om FB anser att det är golvbrunnens fel till vattenskadan, det behöver inte vara den verkliga orsaken).
Japp, det är planen att den ska bytas då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.