Hej alla kloka!!

Bor i ett hus från 1927 vill byta ytterdörr men hålet jag mäter (tegelfasad) är 99 x 207 cm. Hur gör man? Köper 10x21 och sågar av karmen? Känns inget bra tycker jag eller? Alternativer är väl annars en måttbeställd dörr, men då blir det dyrare gissar jag. Tacksam för lite tips.

Montera inifrån?
Eller kapa teglet

plåtrickard plåtrickard skrev:
Montera inifrån?
Eller kapa teglet

• Gul tegelvägg och dörrkarm med svarta och vita detaljer, sedd från en öppen dörr inåt mot en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nära bild av en dörrkarm med en vit sensor monterad, synlig tegelvägg och grönska utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Montera inifrån rör inte teglet vad du än gör, för det är inte det lättaste att laga snyggt..
Ta bort foder och smygar på insidan så tror jag att du har en vanlig 10-21 dörr..

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Montera inifrån rör inte teglet vad du än gör, för det är inte det lättaste att laga snyggt..
Ta bort foder och smygar på insidan så tror jag att du har en vanlig 10-21 dörr..
Det är kanske så det är gjort redan. Bifogade 2 bilder. Jag har inte tagit bort foder ännu då jag vill veta om jag kan byta dörren.

P
Ja rör inte teglet det kommer bli jättefult om du gör det, ser inga problem att byta den dörren..
Du har gulgrön borstad tegel..

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ja rör inte teglet det kommer bli jättefult om du gör det, ser inga problem att byta den dörren..
Då är det en
Rejäl skrev:
Du har gulgrön borstad tegel..
Tack alla då är det en 10x21 dörr jag skall köpa mig 😊 Nu kan man fixa detta under sommaren.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.