Hej,
Vi planerar att bygga ut huset med ca 10m2, 2x5 meter. Denna kommer mestadels bestå av fasta 2 eller 3 glasfönster. Storlek 15x13.
Funderingen vi har är angående radiatorer under fönstren, borde vi planera att ha radiatorer under samtliga fönster, "samma" bredd som fönstren?
Uppvärmningen vi har är en luft/vattenvärmepump och vad jag läst mig till är det ekonomiskt att maximera arean på radiatorerna.
Skickar med en liten bild på hur utbyggnaden är tänkt, i dagsläget är huset rektangulärt utan någon utbyggnad förutom en farstukvist.
Tack 🙂
Vi planerar att bygga ut huset med ca 10m2, 2x5 meter. Denna kommer mestadels bestå av fasta 2 eller 3 glasfönster. Storlek 15x13.
Funderingen vi har är angående radiatorer under fönstren, borde vi planera att ha radiatorer under samtliga fönster, "samma" bredd som fönstren?
Uppvärmningen vi har är en luft/vattenvärmepump och vad jag läst mig till är det ekonomiskt att maximera arean på radiatorerna.
Skickar med en liten bild på hur utbyggnaden är tänkt, i dagsläget är huset rektangulärt utan någon utbyggnad förutom en farstukvist.
Tack 🙂
Klicka här för att svara

