Lycka till!

Så här gjorde jag runt slukristen.. enklast. Geggade på lite fix på den del av tätskiktet som blev blottat. Slukristen ligger an med nöd och näppe på en sida men sviktar ej som tur är.
Man får väl hålla dieten och påtala för familjen att man aldrig går eller står på en brunn.
Återkommer när jag lagt färdigt och avslutat mot tröskel .

//anders

• ABCD0009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Du måste fylla ut ordentligt med fix under slukristens kanter. För normalt ska man kunna stå på slukristen utan problem.

Okej

Gör det något om fixet bygger från klämring och uppåt.. det är väl ingen som ser det och inget som bör ta skada. Byta klämring är väl inte aktuellt då tätskiktet säkerligen skadas vid ev ingrepp..

//anders

Det gick att fixa med lite eklister ( kapade från en gammal ektröskel som var över ) och en liten eklist fick gömma det sista . Nu syns inte språnget mot tröskeln som var ca 13mm.
Min stridsplan höll hela vägen.

Tack för tipsen :P

• ABCD0015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Perplexus och 4 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Du kan ju flytta slukristen så att den ligger emot dom hela på bilden, den behöver inte ligga exakt över brunnen, bara man får upp vattenlåset. Nu behöver du bara vinkelskära plattan nere till höger. Den nedersta och högra plattan delar du med plattskäraren.

Har du kollat så att golvet ligger i vinkel? Faran med att ha hela plattor är att väggen kan "sticka", antingen stänga sig eller öppna sig beroende på hur stort badrummet är.

Vinkeln kollar du med Pythagoras sats!
Den ena sidan, (katetern)60 cm, den andra 80 cm och då blir hypotenusan (diagonalen) 80 cm, om det är 90’

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.