1 519 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Planera badrumm, hjälp mig!
Vi har ett badrum som vi tänkt renovera, det är från 60-talet och börjar bli ofräscht.
Jag skulle behöva hjälp med planeringen av någon kunnig här, badrummet är på 7 kvadrat och har fönster och snedtak vilket försämrar möjligheterna att planera som man vill ha det.
Mina frågor: finns det något standardmått på duschar och vad är bäst, duschvägg, kabin eller hörna med svängdörrar?
Finns det nackdelar med att ha duschen alldeles i hörnet till vänster om ingången? Jag tänker mig att vatten kanske rinner ut vid dörren.
Finns det några regler kring placering av handfat? Om man placerar det till höger om ingången kanske det blir dåligt med svängrum om någon står vid handfatet och någon annan behöver komma in i badrummet?
Kan någon kunnig hjälpa mig här?
Mvh
Elsie
Jag skulle behöva hjälp med planeringen av någon kunnig här, badrummet är på 7 kvadrat och har fönster och snedtak vilket försämrar möjligheterna att planera som man vill ha det.
Mina frågor: finns det något standardmått på duschar och vad är bäst, duschvägg, kabin eller hörna med svängdörrar?
Finns det nackdelar med att ha duschen alldeles i hörnet till vänster om ingången? Jag tänker mig att vatten kanske rinner ut vid dörren.
Finns det några regler kring placering av handfat? Om man placerar det till höger om ingången kanske det blir dåligt med svängrum om någon står vid handfatet och någon annan behöver komma in i badrummet?
Kan någon kunnig hjälpa mig här?
Mvh
Elsie
Du kan nog få bättre hjälp om du laddar upp en skalenlig ritning eller skiss på hur det ser ut. Var dörr och fönster sitter osv. Hur "stor" renovering handlar det om? Ska allt rivas ut, alltså stambyte osv eller är det mest utseendemässigt?
Klicka här för att svara