Har för mig att Pioneer (?) hade en sån lösning för ett par år sedan....

Har kanske varit lite väl pessimistisk men blir nog fortfarande tight

diplomat_frigång.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

JAg tolkar det som att det är typ 65 mm från vägg? Eller skall duken va inbyggd i taket? Det är nog inget problem att hitta en TV. Har den bara kontakteringen nedåt eller åt sidan så är nog saken biff.

48mm plus några mm till frigång blir det.

Edit:konstigt de inte kan ange vägg - bom avstånd, känns som ett rätt relevant mått :)

Redigerat:
tommib
Du kan inte bara montera duken på en utanpåliggande regel då? Då får du 45mm till enkelt, vilket ökar alternativen för TV betydligt. Som en bonus kan du sätta en LED-list på regeln och få släpljus ovanför/bakom TVn vilket gör det vilsammare för ögonen att titta på den.
Alt bygga in duken i en låda i taket, då kan du ju ha den var som.

Jo men som du ser på bilden ovan är den redan rätt skrymande, vill inte ha ut den mer från väggen, och att bygga in den i en låda gör ju istället lådan skrymmande. Vi har för högt i takhöjd för att sätta den i taket.

Här kan man se hur det är tänkt att se ut, taket är faktiskt drygt 100mm högre från duken i verkligheten också
sweet_spot.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Lurigt. Kan du bygga en hylla att hänga den från? Då kan du ha filmerna ovanpå som dekoration. Annars blir det till att hitta en riktigt slimmad TV och använda minsta möjliga fästet. Kjelle har vajerfästen som bygger 14,5 mm.

Korvgubbe
Att bygga en liten nisch att fälla in TV:n i är inget alternativ? Visst, du blir låst till en viss maxstorlek på TV i framtiden, men det kanske inte är så stort problem om man ändå har duk+projektor för när det ska vara filmkväll.

Fästet kan jag bygga själv i värsta fall, men det finns ju typ ingen TV som bygger 35 totalt (Behöver kanske 5mm iallafall för egenbyggt fäste). Philips 8200 serien verkar vara de mest slimmade om man inte steppar upp till OLED men jag vill inte lägga de pengarna på en TV då jag redan lagt de pengarna på projektorn och TVn kommer enbart användas till bolibompa och sambons slötittande :D Tyvärr så har Philips fått hjärnsläpp och satt något skum jävla knapp / logga eller vafan det är på framsidan så bommen på duken komma haka i fint där när den ska ner :D

edit: En nish i väggen känns inte aktuellt btw

tommib
Det blir nog svårt att hitta något med dina premisser. Finns det ens någon TV som är <40mm tjock? Jag mätte för skojs skull min egen (LG 47 tum, kommer inte ihåg modellen), den är 52mm utan fäste och 92mm med fäste.
Jag förstår motståndet mot att bygga ut med en regel men ibland måste man ge sig och vara pragmatisk. Själv skulle jag satsa på en hylla där duken kan sitta under och högtalare + filmer eller annat kan vara ovanpå.

är inte hemma nu så kan inte kolla - men jag tror det är en kamera längst ned på TVn - kommer inte ihåg om den går att dra in så att den inte sticker ut framför TVn eller om den åker ut mer när den används. Får kolla senare

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Grymt, skulle du kunna ta en bild på baksidan tror du? Den lär inte skilja sig så mycket från 8200.
Skulle vara bussigt

De större Samsung skärmar, typ 50", vi har på jobbet är max 3 cm tjocka. De har dock ingen TV mottagare. Men det har man ju box till idag.

Typ dessa, 30mm tjock.

https://www.dustin.se/product/5010674629/me55c

Redigerat:
philips 8109 kameran sticker ut lite fram ca 1 cm och åker rakt ned när den används - så tyvärr adderar den på tjockleken på framsidan

bilden i inlägg 57 är på en 8109 man ser tvn 13 mm sen i mitten bak en rektangel på ca 1 cm och i mitten bak ytterligare en klump på minst 1 cm tyvärr

Jag får väl lägga 5 tusen på projektorlampa varje år :P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.