Fast det är ju faktiskt inte så stor skillnad mot en dosa. Du kan ta en kopplingsdosa om du vill ha mer plats.

Ska nog gå till siba eller elgiganten och kolla lite olika 47-55 tummare och se hur de ser ut. Jag är ett bildkvalitetsfreak, men när jag köper TVn kommer faktiskt chockerande nog tjockleken och utseendet spela stor roll :D
 
Tror pelpet menar att med kanalen behöver du inte bestämma en höjd nu. Dra kanal en bra bit upp sen bara att borra in i kanalen där man vill sen. Bra idé.
 
Japp det var så jag menade. Gäller bara att komma ihåg var man har kanalen.
 
Sant, sant, kanalen kan man ju rita in i ritningen bara. Får se hur det blir, tack för tipsen, ska dra och titta på lite TV-apparater i helgen
 
pelpet skrev:
...Gäller bara att komma ihåg var man har kanalen.
Men där nere gör det väl inget om det är hål som man kan utgå från med laser/vattenpass, ska väl va fler dosor där och stå nån möbel framför ändå.
 
AndersMalmgren skrev:
jadu att fixa 40mm med tex denna kan ju inte vara ett problem

[länk]
jag har 8109 som ska vara 13 mm och det stämmer förutom mitt bak där den är tjockare säkert 40 mm tjock.
 
Falsk marknadsföring mao
 
tommib
Har svårt att se hur man kan montera skruv för VESA-fäste i en apparat som bara är 13 mm, inkl panel. Men som JanneSjo noterar så är det nog så att den är tjockare just där...
Jag skulle inte våga hänga upp en 55" TV på väggen med skruvar som man bara kan dra i ett eller två gäng.
 
Får kanske bli en OLED, de är ju tunna. Har ju redan en OLED från Sony :D

?pic_id=420320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib skrev:
Har svårt att se hur man kan montera skruv för VESA-fäste i en apparat som bara är 13 mm, inkl panel. Men som JanneSjo noterar så är det nog så att den är tjockare just där...
Jag skulle inte våga hänga upp en 55" TV på väggen med skruvar som man bara kan dra i ett eller två gäng.
TV ser tunn ut framifrån och snett från sidan så den känns tunn.

Men bak finns tjockare del så att hänga upp den är inget problem - även om jag inte orkat ännu.
Se bild.

2015-03-02 17.33.46 minskad.jpg
 
Philips 8200 serien verkar vara tunnast om man inte går OLED.
Varför kan inte tillverkarna lägga upp bild eller CAD på bakstycket?
 
Men suck, varför har de en utstickande jävla pryl på framsidan? Idioti

48PFS8209_12-A3P-global-001

Rakbladstunn kallar de dem
Höjd (med stativ)
657 mm

Drygt 7 cm kallar inte jag rakbladstunn, för jag antar de menar vesafäste med stativ
 
Borde det inte vara möjligt att dela upp TV-apparaten i två delar? En centimetertjock skärm och en elektronikklump som man kan dölja någonstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.