Har ett i stor sett igenväxt trädgårdsland som jag nu har en plan för, men vill först verifiera denna här.

Har eldat det mesta av ogräset i landet så nu är det mest gräsmatta kvar av det för det verkar inte brinna särskilt bra. Mitt nästa steg blir till att täcka över allt med en marktäckduk (http://www.jula.se/catalog/tradgard.../tackvavar-och-fiberdukar/marktackvav-719011/), ställa ut odlingskragar på väl utvalda ställen och sedan hälla ut en jäkla massa dekorsten över hela landet ca 1-2 ton (förutom i odlingskragarna)

Är detta en bra idé eller måste jag först gräva upp all gräs och ogräs som finns kvar innan jag täcker dett med duk och sten?

Med rejält överlapp mellan markdukarna, och minst 10 cm sten/grus/flis, så bör det fungera som du tänkt.
Se till att lägga på markmaterial direkt efter att markduken är utlagd. Fyll även odlingslådorna med jord.
Då stängs allt ljus ut, och det minskar risken att feta fleråriga ogräs tar sig upp. (Värstingar som brännässla, tistel, kirskål, gråbo etc.)
Se också upp så att inte pallkragarna gnager hål i markduken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.