Hej

Hur tycker ni jag ska placera spottar i takfoten för att lysa upp lite lagomt?
Antingen tänker jag att jag placerar dem jämt fördelad. Det är ca 9 m från vindskiva till vindskiva.
Eller så försöker jag placera dem mellan dörr/fönster så de inte lyser över öppningarna.

Jag funderar på 5-7 st Hide-a-Lite Spot Mini IP 44, nån som har erfarenhet av dom?
 
  • En enplanshusfasad med terrass och takfot utan belysning i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter som rätt många för den ”korta” sträckan. Jag har 5st på 12-13m. Dock är det hidealite outdoor comfort jag har. Men har ingen aning om varken styrka eller spridningsvinkel på dom du vill ha.

Försök placera dom så dom inte är direkt ovanför ett fönster, dock är det en subjektiv inställning. Du kanske tycker om att det lyser upp där inne också.

Jag har placerat mina mellan dörrar och fönster.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.