Hej! Ny här på forumet men har länge varit en aktiv smygtittare. Jag har nyligen köpt mitt första hus och har satt igång att planera renoveringsarbete.
Min fråga är följande: Finns det några bestämmelser om hur trappräcken måste placeras och formas? Som det är i dagsläget går räcket förbi ett fönster och jag hade helt sonika velat byta sida på det så det inte längre gör så.
Bifogar bild på hur det ser ut idag.
Tacksam för svar! (och jag hoppas att jag inte placerat frågan på helt fel ställe)
Min fråga är följande: Finns det några bestämmelser om hur trappräcken måste placeras och formas? Som det är i dagsläget går räcket förbi ett fönster och jag hade helt sonika velat byta sida på det så det inte längre gör så.
Bifogar bild på hur det ser ut idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar! (och jag hoppas att jag inte placerat frågan på helt fel ställe)
Och frågan är nog i fel grupp
, men jag vet inte var den skulle varit istället.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
En ledstång på insidan av en svängd trappa har man inte så stor nytta av eftersom man vill gå längs utsidan för att få plats med fötterna. Kanske prata med era föräldrar på plats om vad som kan fungera för dem när de blir äldre och vad som kan fungera för småbarn.
Klicka här för att svara