Jag tycker det är snyggare att ha toan längst in, så att det första man ser när man kommer in är ett snyggt handfat, och man måste ju ändå tvätta händerna innan man går ut. Men vi har tvärtom, toan vid dörren och handfatet längst in. Vi ska renovera badrummet och kommer att byta ut våra pastellblåa porslinsvaror. Går det att byta plats? - tänker på avloppet.

T
Klart det går att byta plats, bara att dra om avloppet!

Y
bygger badrum nu. man kan ta tänket ett steg längre, jag är ju besatt i att huset ska bli tyst. Så att inte sätta toan mot en tunn vägg vars andra sida innehåller ett sovrum är ju något jag försökte parera.

Men jag satte toan nära dörren, så när man öppnar här så kommer man se handfatet.. sen badkar och dusch på sidorna.. toan blir lite gömd när den är precis runt hörnet vid dörren.. för mig.. sen beror ju allt på hur ens rum och var dörren är...

sägs att man mår bättre av att inte se toan ifall man ska bada å så... funderar på sätta upp drapperiskena så kan man skärma av den sidan av badrummet... fast det känns lite väl provisorisk lösning dock.. drapperiet stör nog mer än toan..

• Gilla
raspen86
  • Laddar…
Yrrol skrev:
sägs att man mår bättre av att inte se toan ifall man ska bada å så... funderar på sätta upp drapperiskena så kan man skärma av den sidan av badrummet... fast det känns lite väl provisorisk lösning dock.. drapperiet stör nog mer än toan..
Det var ju en poäng förstås

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.