Byggahus.se
Hej!

Vi har hittat en taklampa vi vill sätta upp men är oense om var den ska sitta. Det är inte avståndet från taket vi pratar om utan var i rummet. Handlar om ett vardagsrum på ca 25m2.

Den ena menar att lampan ska sitta i mitten av rummet för att lysa upp så mycket som möjligt medan den andra säger att det beror på var andra möbler och tv ska stå.

Vi vill gärna ha tips och råd, inte minst från någon som jobbar med inredning eller på annat sätt har kunskaper om detta.

Lampan ifråga är bifogad.

• En taklampa i kristall med detaljerade mönster och en mässingsfärgad kant, mätt med ett måttband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fin lampa! I min värld sitter en taklampa i vardagsrummet över soffbordet eller ev matbord om man har ett sådant i vardagsrummet. Men jag kan inget om design, så det är bara min personliga uppfattning.

• Gilla
inredmig och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaret! Hade hoppats på ett par andra svar med, därför sent svar.

Då håller du med en utav oss :)

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
En plafond skulle man möjligen ha mitt i rummet, men en dylik lampa hade jag satt över ett bord!

• Gilla
inredmig
  • Laddar…
Ja en sådan lampa sitter vanligen över ett bord, den är inte tänkt att lysa upp ett helt rum så att det blir ordentligt ljust. Till det har man vanligen ytterligare en lampa som då kan vara exempelvis en platt plafond eller spottar.

• Gilla
inredmig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.