9 965 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Placering av eluttag utomhus?
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Tänkte dra ut kabel genom garageväggen och montera ett eluttag, alt kopplingsdosa för en framtida grässklipparrobot. Vill gärna ha detta så långt ner som möjligt.
Funns det någon praxis för lägsta höjd från marken? Tänker på snö etc.
Funns det någon praxis för lägsta höjd från marken? Tänker på snö etc.
Lägst 170 cm över mark för ett vanligt uttag, förreglade uttag får sitta lägre men där är jag osäker på höjden.
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Toppen! Då ska jag planera för installation.
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Exakt, ju säkrare desto bättre.
Klicka här för att svara