Jag har sedan många år använd Beckers terasslasyr pigmenterad i nyansen "blåbär" på min altan. Var andra eller tredje år har jag bättrat på med samma färg. Förra året fick jag veta att det inte längre gick att bryta Beckers terasslasyr. Jag lät det bero då men nu måste jag göra något. Det verkar helt omöjligt att hitta en lasyr som går att pigmentera. Någon föreslog olja istället men det kommer inte att fungera, det fäster inte på gamla lasyrester. Förslag mottages tacksamt !

K karlmalberg skrev:
Jag har sedan många år använd Beckers terasslasyr pigmenterad i nyansen "blåbär" på min altan. Var andra eller tredje år har jag bättrat på med samma färg. Förra året fick jag veta att det inte längre gick att bryta Beckers terasslasyr. Jag lät det bero då men nu måste jag göra något. Det verkar helt omöjligt att hitta en lasyr som går att pigmentera. Någon föreslog olja istället men det kommer inte att fungera, det fäster inte på gamla lasyrester. Förslag mottages tacksamt !
Jag kör själv med Cuprinols trädäckolja plus.
Vet faktiskt inte skillnaden mot lasyr, men den går att bryta i valfri kulör.
https://www.cuprinol.se/sv/vara-produkter/tradackolja-plus

K karlmalberg skrev:
Hej!
Trebbit 3 års lasyr går att bryta, något jag själv har gjort. Mitt däck är svart.
Det är bara att välja neutral som innehåller plats för brytvolym.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.