Skall lasera min altan i sommar har jag tänkt. Den är från början brunimpregnerad men har nu ett år senare förlorat hela sin lyster som den hade när den var nylagd och fin.
Har kollat runt på vad som finns och kan inte bestämma mig för vad jag skall använda. Finns egentligen ganska dåligt med information utav folk som har gjort det med dagens produkter. (hittar mest inlägg som är över 10år gamla).
Det jag hittar idag är Jotuns, Alcro, Beckers och Cuprinols terasslasyrer. Där Jotun är dom som har bäst utbud utav olika nyanser....
Jag vill ha tillbaka samma fräscha ljusbruna nyans som trallen hade som ny. Lätt lätt röd tonig brun skulle jag vilja säga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon som gjort detta? Vad använde ni? Har testat Jotuns Mahogny och Burmateak på ett par spillbitar och det känns inte riktigt hundra rätt. Tycker dessutom det känns som att lasyren mer lägger sig på ytan än riktigt tränger in och får den här härligt genomskinliga effekten som en lasyr brukar ha.
Har iofs penslat test bitarna, så det kanske blir fel..... borde kanske prova med en svamp och arbeta in lasyren mer ordentligt. ??
Har även kikat på nätet och hittar då Beckers Terasslasyr i nyansen "Teak"... den ser på bilden ut att vara rätt lik den nylagda trallen. Kanske inte riktigt den ljusbrun/röda färgen jag är ute efter men nära.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pigmenterad olja hittar jag nästan inget alls när jag söker. Kanske är detta en bättre väg att gå?
Men samtidigt så skall ju en lasyr hålla ca 3år medans olja får jag då göra VARJE år, och det har jag inte heller någon lust med.
Dela gärna med er av era erfarenheter, före och efterbilder, vad ni har använt och varför. Det behövs mer information om detta på Byggahus forumet!