Hej på er!
Har snickrat ihop en grind i lite spillvirke från en spaljé. Grinden ska sitta som barnskydd vid en trapp. Den är gjord av ganska massivt material, 30x60mm limträ, en ram med spjälor, allt av samma material. Den är lite mindre än 1x1meter
Nu till min fråga: Kommer det funka med pianogångjärn från Clas Ohlson?
Har köpt dem och de känns lite gnissliga och grinden är ganska tung. Eller ska jag snarare köpa någon sorts lyftgångjärn som är kraftigare?
/Jonas