Jag är på jakt efter LK PEX 20mm med skyddsrör för att ansluta till ett fördelarskåp. Det är nog max 10meter jag behöver vilket gör att det känns ovärt att behöva köpa en hel rulle på 50meter.

Kanske att det går att hitta något annat märke på metervara, men jag är osäker hur känsligt det är att blanda märken med rören?

Vet ni något ställe det går beställa eller handla ifrån som privatperson?

pokasd pokasd skrev:
Jag är på jakt efter LK PEX 20mm med skyddsrör för att ansluta till ett fördelarskåp. Det är nog max 10meter jag behöver vilket gör att det känns ovärt att behöva köpa en hel rulle på 50meter.

Kanske att det går att hitta något annat märke på metervara, men jag är osäker hur känsligt det är att blanda märken med rören?

Vet ni något ställe det går beställa eller handla ifrån som privatperson?
Ingen vvs-firma i närheten? Kan du säkert få köpa på metervara

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ingen vvs-firma i närheten? Kan du säkert få köpa på metervara
Joo det måste finnas några. Kändes inte som de skulle sälja sånt löst till mig bara, men det kanske de gör?

Krilleman
Var i Sverige bor du? Jag tror jag har en skvätt 20mm PAL i en hemlig hörna...

Men jag kommer inte åt den först nästa vecka.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
S Screew skrev:
[länk]

[länk]

Billigt är det inte... Sen vet jag inte om skyddsröret passar 20mm pex
Ja såndär verkar det vara, tack! Men japp det var inte billigt. Dyr frakt också

Krilleman Krilleman skrev:
Var i Sverige bor du? Jag tror jag har en skvätt 20mm PAL i en hemlig hörna...

Men jag kommer inte åt den först nästa vecka.
Tack men jag bor i östergötland så det blir en lite lång tur för inte lika långa rör :D

pokasd pokasd skrev:
Tack men jag bor i östergötland så det blir en lite lång tur för inte lika långa rör :D
Till rinkabyrör i jkpg är det inte så långt

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
Krilleman
F fribygg skrev:
Till rinkabyrör i jkpg är det inte så långt
Fast det var väl länge sen som Rinkaby slutade saluföra PEX på löpmeter, eller har jag missat något?!

Numera är det väl bara fabrikernas längder i kartong som gäller, även hos Rinkaby.

Krilleman Krilleman skrev:
Fast det var väl länge sen som Rinkaby slutade saluföra PEX på löpmeter, eller har jag missat något?!

Numera är det väl bara fabrikernas längder i kartong som gäller, även hos Rinkaby.
I screews länk till rinkaby finns det iaf på meter även om det är saftigt med 48kr/m

Krilleman
F fribygg skrev:
I screews länk till rinkaby finns det iaf på meter även om det är saftigt med 48kr/m
Se där! Det hade jag missat helt… :lying:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.