Zassenhaus keramiska malverk är klart trevligare än det franska i stål.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
I
Nyfniken Nyfniken skrev:
Skepshults pepparkvarn alla dagar i veckan.
Har förstått att de är väldigt omtyckta ja, kände på dem i butiken men anser att de är onödigt tunga. Men vem vet, i framtiden kanske det blir något sådant.

Fick ett set LeCruset kvarnar när vi flyttade och de är jag nöjda med.

Svart plast så det är ingen fantastisk design eller utsmyckning över dem.

I
R Robert-san01 skrev:
Fick ett set LeCruset kvarnar när vi flyttade och de är jag nöjda med.

Svart plast så det är ingen fantastisk design eller utsmyckning över dem.
Mm, de har en ganska stor arsenal med kryddkvarnar. Utan att ha grävt i det djupare så har jag stött på mer än ett par kommentarer på nätet som menar på att de använder tvivelaktigt material, ingen aning om man syftar till lack, färg eller något annat eller om det ens är sant för den delen.

Jag föredrar själv så naturliga produkter som möjligt så ren trä med någon typ av wax eller lack duger bra för mig. En färgad kryddkvarn är så klart fint men om jag bara ska ha 1 kvarn så vill jag ha ett material(yta) som tål att slitas.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
I
Tog en tur till butiken och hittade där en Zassenhaus München Pepper 25cm glaze för 599 kr, den låg klart bäst i handen av de vi testade. Svindyr såklart men har man grävt hålet får man fint lägga sig i den eller hur man nu säger :rofl:
174028283-origpic-8a1857.jpg

Förutom att den låg bra i handen så är den övre delen som roterar större än på de flesta andra vi testat vilket gör den enklare att greppa.

Nu känner jag att detta blir lite väl nördigt, får hoppas att man kan sätta punkt här och inte behöver återkomma igen på bra många år :rolleyes:

Edit : så mycket för naturlig(trä) look\känsla ;)

Morsan har dessa Peugeot kvarnar, säkert 20 år gamla, de funkar hur bra som helst:

Två metalliska Peugeot salt- och pepparkvarnar står på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I Ironside skrev:
Mm, de har en ganska stor arsenal med kryddkvarnar. Utan att ha grävt i det djupare så har jag stött på mer än ett par kommentarer på nätet som menar på att de använder tvivelaktigt material, ingen aning om man syftar till lack, färg eller något annat eller om det ens är sant för den delen.

Jag föredrar själv så naturliga produkter som möjligt så ren trä med någon typ av wax eller lack duger bra för mig. En färgad kryddkvarn är så klart fint men om jag bara ska ha 1 kvarn så vill jag ha ett material(yta) som tål att slitas.
Le Creuset gör sina gjutjärnsgrytor i Frankrike. Resten (Ugnsformar, Kvarnar osv) görs i Kina och Thailand.

Om miljö och rena produkter är att föredra så spana in Peugeots Nature-serie. Helt återvunna. Zassenhaus kommer väl med nåt liknande om nåt år eller så. De brukar ju försöka kopiera Peugeot.

https://bagarenochkocken.se/koksredskap/kryddkvarnar/peugeot-paris-nature-pepparkvarn-30-cm/

https://bagarenochkocken.se/koksredskap/kryddkvarnar/peugeot-paris-nature-pepparkvarn-black-30-cm/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.