72 379 läst ·
141 svar
72k läst
141 svar
Peugeot-Kvarnar är rena skiten.
Problemet är att jag fick min kvarn i present och jag saknar kvitto...
Otroligt trist detta tycker jag för flera bekanta har liknande kvarnar från 90-talet och framåt och det är de bästa jag har testat. Underbara att använda.
Jag kör bara med mortel idag.
Otroligt trist detta tycker jag för flera bekanta har liknande kvarnar från 90-talet och framåt och det är de bästa jag har testat. Underbara att använda.
Jag kör bara med mortel idag.
Vad är det som verkar vara problemet?Huddingebo skrev:
kvarnhjulet eller att hålen är för små så att inte kornen ramlar ner som de ska?
borde vara lös bart...
limmad historia?C cpalm skrev:
borde ju gå att modifiera
jag bara tänker för mig själv.. jag älskar mortel så detta är icke problem för mig..
Men själva problemet triggar lösningshjärnan
.
Jo, läst. Men låter mer som ett problem med butiken än kvarnen. När jag reklamerade min var det inga problem. Personalen sa att Peugeot hade en dålig batch. Minns inte exakt när detta va, men typ 2009-2010. Fick en ny kvarn som fungerat felfritt. Tänker att får man olika besked brukar det bero på vem man reklamerar hosC cpalm skrev:
Det här du rätt i. Men jag har lite svårt att tro att GA skulle säga så. Jag fick vänta på min ersättningskvarn i närmare 6 månader pga de drog tillbaka alla kvarnarna som fanns i butik. Så uppenbarligen va det ett känt problem. Märkligt om GA sa nåt annat. Såvida det inte va innan felet upptäcktes.C cpalm skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 626 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 626 inlägg
Helt rätt. Det är ju så kvarnarna tillverkades då, så egentligen är det ju inget fel. Man har ju accepterat köpet när man betalade. Köper man en bil med en viss motorstyrkan så kan man ju inte byta bil gratis för att nästa årsmodell har en starkare motor. Men försök med en butik så kanske de vill byta för Goodwillens skull.C cpalm skrev:
fascinerande...C cpalm skrev:
vore lite kul att kolla på...
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Mja. Jag köpte 2011 en VW Passat tdi som skulle uppfylla EU5. Att den inte uppfyller EU5 var helt självklart då det i den svenska står att man inte får manipulera testen, dieselgate. Jag har varit på min återförsäljare men de hänvisar till TysklandH HEM2121 skrev:Helt rätt. Det är ju så kvarnarna tillverkades då, så egentligen är det ju inget fel. Man har ju accepterat köpet när man betalade. Köper man en bil med en viss motorstyrkan så kan man ju inte byta bil gratis för att nästa årsmodell har en starkare motor. Men försök med en butik så kanske de vill byta för Goodwillens skull.
Mja, även ett systematiskt fel är ju ett fel, även ur ett konsumenträttsligt perspektiv.H HEM2121 skrev:
Men det ligger ju något i det du säger - även tråden vittnar ju om att de flesta accepterat att säljaren avvisar reklamationen med att produkten fungerar som den skall. Men konsekvensen blir ju att man känner sig lurad och tycker produkten är skit.
Nu köpte jag som sagt mitt exemplar på loppis och trodde att den var trasig, utsliten eller nåt sånt fram tills jag läste den här tråden och insåg att andra har exakt samma problem. Så själv har jag inte någon förhoppning om att få den utbytt, men intressant för andra som betalat dyrt för dem.
Redigerat:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 626 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 626 inlägg
Det är ju skillnad om man hade sagt att kvarnen klarar en viss storlek på pepparkornen, malninggrad osv. och inte gör det. Då motsvarar ju inte kvarnen det man kan förvänta sig av den. Fel på produkten mao. Man får hoppas på Goodwill från Peaugeot.G OMathson skrev:Mja. Jag köpte 2011 en VW Passat tdi som skulle uppfylla EU5. Att den inte uppfyller EU5 var helt självklart då det i den svenska står att man inte får manipulera testen, dieselgate. Jag har varit på min återförsäljare men de hänvisar till Tyskland. Men har vi inte en nationell transportstyrelse? Ibland hamnar man som kund i kläm oavsett vad det är för produkt, i synerhet när våra myndigheter är fega/svaga.
Fast vissa egenskaper är ju underförstådda. Och det gäller ju inte minst en produkt som marknadsförs som att den allmänt är av en särskilt god kvalitet.H HEM2121 skrev:
Om vi nu skall ta bilanalogin igen så kan man jämföra med en bil som inte går att tanka på en vanlig svensk bensinmack, utan bränslet måste specialbeställas från frankrike.