181 412 lĂ€st ·
2 900 svar
181k lÀst
2,9k svar
PEth, vad gÀller?
Exakt sÄ och det Àr helt Ät helvete.Fotografen skrev:
Problemet Àr ju att vissa handlÀggarbefattningar hos vissa myndigheter tenderar att dra till sig mÀnniskor med lite extremistiska vÀrderingar och aktivistiska drag. Finns liknande problem bland miljöhandlÀggare hos lÀnsstyrelse och kommun tex, men man pratar aldrig om det. à tminstone inte öppet.
Nej det Àr inte dumt.BirgitS skrev:
För att dra det till det extrema för att visa att det inte Àr dumt
LÀkaren "Oj jag av fel dosering av medicinen, och patienten dog, men efter som det Àr ett undantag och inte en norm gör det inget"
SÄ det har att göra med en Risk/Konsekvens analys.
Ni tar bara upp risk biten ... och det Àr dÄ en del av oss andra gnÀller.
Konsekvensen om oskyldiga drabbas dÄ rutiner och regler inte följs bÄde för den enskilda och för tilltron till lÀkar-skrÄet ... de gör att PEth ska enl mitt tycke aldrig fÄ tas utan patientens godkÀnnande.
Men det Àr klart ... "det drabbar ju inte mig" mentalitet och stoppa huvudet i sanden fungerar vÀl till dess att ni sjÀlva drabbas.
BirgitS
Medlem
· Stockholms lĂ€n
· 48 125 inlĂ€gg
BirgitS
Medlem
- Stockholms lÀn
- 48 125 inlÀgg
Jag skrev faktiskt att det Àr ett problem!!!M MrDizzy skrev:Nej det Àr inte dumt.
För att dra det till det extrema för att visa att det inte Àr dumt
LÀkaren "Oj jag av fel dosering av medicinen, och patienten dog, men efter som det Àr ett undantag och inte en norm gör det inget"
SÄ det har att göra med en Risk/Konsekvens analys.
Ni tar bara upp risk biten ... och det Àr dÄ en del av oss andra gnÀller.
Konsekvensen om oskyldiga drabbas dÄ rutiner och regler inte följs bÄde för den enskilda och för tilltron till lÀkar-skrÄet ... de gör att PEth ska enl mitt tycke aldrig fÄ tas utan patientens godkÀnnande.
Men det Àr klart ... "det drabbar ju inte mig" mentalitet och stoppa huvudet i sanden fungerar vÀl till dess att ni sjÀlva drabbas.
Ăven i ditt fall med lĂ€karen Ă€r det ocksĂ„ dumt att pĂ„stĂ„ att bara för att det hĂ€nder att lĂ€karen gör fel och det orsakar att patienter avlider (det hĂ€nder dĂ„ och dĂ„) sĂ„ skulle det vara normalt. Just om folk blĂ„ser upp sĂ„dana fel sĂ„ leder det till att folk dör dĂ€rför att de inte söker vĂ„rd.
Det kan bli mycket vÀrre konsekvenser av att en kirurg gör fel Àn om Transportstyrelsen gör fel. SÄ ditt exempel visar vÀl i sÄ fall bara att hela denna diskussion om PEth Àr rÀtt betydelselös jÀmfört med alla andra risker vi utsÀtter oss för.
Ăr det dom mindre mĂ€ngderna som gĂ€ller och körkortet riskeras Ă€r det ett rent rĂ€ttshaveri.
Detta mÄste rannsakas ordentligt.
Sitter svenska folket helt ovetandes om att vi Àr hemligt övervakade ..nÀ du den dÀr Àr besvÀrlig..vipps Äker kortet..
Detta mÄste rannsakas ordentligt.
Sitter svenska folket helt ovetandes om att vi Àr hemligt övervakade ..nÀ du den dÀr Àr besvÀrlig..vipps Äker kortet..
BirgitS
Medlem
· Stockholms lĂ€n
· 48 125 inlĂ€gg
BirgitS
Medlem
- Stockholms lÀn
- 48 125 inlÀgg
RÀttshaveri = överdrivet starkt begÀr att alltid fÄ rÀtt sÀrsk. i juridiska sammanhangN najaden skrev:
https://svenska.se/tre/?sok=rÀttshaveri
Var det verkligen det du menade?
NÀ - du fÄr inte problem med körkortet för mycket mindre sÄ lÀnge lÀkarna följer Transportstyrelsens regler och rekommendationer.L L Jan skrev:
Det har kopierats in upprepade gĂ„nger i diskussionen men verkar svĂ„rlĂ€sta đ
https://www.transportstyrelsen.se/s...igande--alkohol-och-aterkallelser-av-korkort/
/Krille
Nu erkÀnner ju Transportstyrelsen att det tidigare förekommit lÀttsinnig bedömning.K Krille4 skrev:
Reglerna förtydligas dÀrmed nÀr man Àr medicinskt olÀmplig för körkort, och vÄr bedömning Àr att regelÀndringen kommer innebÀra fÀrre körkortsÄterkallelser inom det hÀr omrÄdet.