BirgitS
Jarlingar Jarlingar skrev:
Jo det gör ju det.
Det är bevisat flertalet gånger i tråden.
Och motsatsen.

Att en person uttalar sig i media om att hens alkoholkonsumtion är låg är absolut inte ett bevis. Det gör alkoholister gladeligen.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Freestyler
Jarlingar Jarlingar skrev:
Inget av dessa värden riskerar mitt körkort.

Hur i hela friden kan ni försvara detta vansinne???
Det beror nog på vem du frågar😉
 
BirgitS
Jarlingar Jarlingar skrev:
Inget av dessa värden riskerar mitt körkort.

Hur i hela friden kan ni försvara detta vansinne???
Allt som betyder att du har alkoholproblem kan förstås leda till indraget körkort.

Jag kan inte se att jag försvarar något vansinne. Mest vansinniga verkar väl de vara som tror att läkare bara är intresserade av att rycka körkortet fortast möjligt.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
I Sverige så tillämpar vi oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Men detta skiter aktivister inom läkarskrået och transportstyrelsen högaktningsfullt i.

Det är detta jag motsätter mig.
Och ni försvarar detta.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Jarlingar Jarlingar skrev:
I Sverige så tillämpar vi oskyldig tills motsatsen är bevisad.
I brottmål ja.
Det är inget brott att vara alkoholist.

Det är välkänt att människor som är beroende inte själva inser det.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Så du ser ingen problematik i detta alltså?
 
BirgitS
Jarlingar Jarlingar skrev:
Så du ser ingen problematik i detta alltså?
Det är ett problem när myndigheter agerar fel, men det är människor som jobbar där och alla människor gör fel ibland. Men det blir ju bara dumt när enstaka fel blåses upp och det låter som att det är en norm i stället för undantag.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Freestyler
BirgitS BirgitS skrev:
I brottmål ja.
Det är inget brott att vara alkoholist.

Det är välkänt att människor som är beroende inte själva inser det.
Man ska nog vara lite försiktig med att använda ordet alkoholist så fort det kommer på fråga om en person dricker mer än genomsnittet. En del männinskor kan häva i sig mer än vad många tror är fysiskt möjligt UTAN att vara alkoholist.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Freestyler Freestyler skrev:
Man ska nog vara lite försiktig med att använda ordet alkoholist så fort det kommer på fråga om en person dricker mer än genomsnittet. En del männinskor kan häva i sig mer än vad många tror är fysiskt möjligt UTAN att vara alkoholist.
Jag ser inte att diskussionen gäller alla som dricker mer än genomsnittet.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ett problem när myndigheter agerar fel, men det är människor som jobbar där och alla människor gör fel ibland. Men det blir ju bara dumt när enstaka fel blåses upp och det låter som att det är en norm i stället för undantag.
Problemet är ju att vissa handläggarbefattningar hos vissa myndigheter tenderar att dra till sig människor med lite extremistiska värderingar och aktivistiska drag. Finns liknande problem bland miljöhandläggare hos länsstyrelse och kommun tex, men man pratar aldrig om det. Åtminstone inte öppet.
 
  • Gilla
  • Älska
Intet och 4 till
  • Laddar…
Freestyler
BirgitS BirgitS skrev:
Jag ser inte att diskussionen gäller alla som dricker mer än genomsnittet.
Det är ju bra det, för att inbilla sig att någon är alkoholist bara för att det sups till då och då skulle ju bli lite tokigt😏
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Kollade precis mina resultat på 1177 på ett antal prover jag lämnade i torsdags och inget prov på PEth gjordes då, däremot ett 10 tal andra saker.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Du killgissar och har 100% fel.

Jag kollade upp en provtagning jag gjort, där PEth definitivt inte var nödvändigt, och PEth var med!
Jag blev heller inte informerad om att det skulle testas.

Det är länkat flera gånger i tråden till läkartidningen och där framkommer att PEth är väldigt individuellt och extremt osäkert att använda som mätverktyg.
Så, fråga. De kommer att tala om, och du kan neka.
 
Freestyler
J Jeppson skrev:
Kollade precis mina resultat på 1177 på ett antal prover jag lämnade i torsdags och inget prov på PEth gjordes då, däremot ett 10 tal andra saker.
Då behövdes det förmodligen inte tas något PEth-prov på dig🤷‍♂️
 
Freestyler Freestyler skrev:
Jag tolkar det som att det slinker ner en å annan mer sommartid då? 😎 och det är ju inte helt fel att njuta lite extra då kan jag tycka😏
Och min läkare säger vid frågan "inga händer bakom ryggen".😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.